Mexicaanse en Jaarlijkse griepprik

Hallo allemaal,
Ik heb van mijn huisarts voor mijn zoon (21 mnd)een (dringende) oproep gekregen voor de griepprik en 2 x (!) voor de mexicaanse griep. In 3 maanden tijd moet hij dus 3 x geprikt worden. Nu ben ik natuurlijk zelf al op onderzoek uit gegaan en ben er aan de ene kant nogal sceptisch over. Natuurlijk kan ik mezelf wel voor mn kop stompen als ik hem die griepvaccinaties niet geef en hij toch ziek zal worden. Maar wat weten we nou eigenlijk op de lange termijn over deze mexicaanse griepprik... Nog helemaal niks... Op de site van emea.europa.eu en grieppandemie.nl staat dat er op de lange termijn nog niets van bekend is. Ook staat er dat het beloop van de griep onder kinderen erg mild is en daarom wegen de bijwerkingen niet op tegen de risico's van de griep.

Nu ben ik erg benieuwd wie er nog meer zo'n oproep heeft gehad (mn kind is altijd volkomen gezond geweest en hoort dus niet tot een bepaalde medische risico groep) en wat jullie daar mee doen...

Groetjes!
Daphne
 
Niet laten vaccineren voor de gewone griepprik. dat is echt onzin. Alleen ouderen en mensen met een verhoogd risico halen een griepprik. Of je werkt in de zorg ofzo, dan doe je het ook.
Vreemd dat de huisarts jullie daarvoor laat oproepen.
De griep is gewoon vervelend maar ook weer niet ernstig, zeker niet als je volkomen gezond bent. Weerstand moet je zelf opbouwen dus in dit geval moet je zijn lichaam niet helpen daarmee.
Wat betreft de mex. griep, tja......meningen zijn verdeeld. Ik zou het bij mijn kinderen niet doen. Ook deze griep is niet gevaarlijk voor de mens. (alleen als je een verhoogd risico hebt). Het enige dat een nadeel is van deze griep is dat her erg besmettelijk is en dus in één keer vele mensen ziek kunnen worden waardoor het dagelijks leven plat gaat om maar even te overdrijven.
Ik zal hem zelf wel nemen maar ik werk in de zorg. Ik heb nog geen oproep gehad voor de kinders maar ik zal dus beiden niet laten geven.
Groetjes, lianne
 
Ook ik heb (voor mezelf) deze oproep gehad, maar laat deze aan me voorbij gaan. Er is inderdaad te weinig bekend over de na-effecten van deze vaccinaties.
Ook over de 'reguliere' kindervaccinaties zijn de meningen verdeeld. Het is zelf onbekend, hoe goed deze beschermen tegen de genoemde ziektes. De vaccinaties zijn zó gemanipuleerd, dat het immuunsysteem op het verkeerde been gezet kan worden.
Ik twijfel dus, of ik onze zoon nog verder wil laten inenten.

Groeten, Marijon
 
Haai,

Heb voor mijn zoontje (3) ook de oproep gekregen. Hij behoort tot de risicogroep omdat hij vorig jaar tijdens een luchtweg infectie medicijnen (een pufje) heeft gehad. Daardoor staat hij nu op die lijst.

Ik begreep van mijn huisarts dat kids onder de 6 jaar die voor het eerst de griepprik krijgen deze twee keer moeten hebben en ook voor de mex griep wordt twee keer gevaccineerd. Ik vind dit persoonlijk wel erg veel...zou betekenen dat hij 4 prikken moet,
De 1ste heeft hij al gehad...heb mijn huisarts gebeld en die gingen er nog overnadenken.

De reden waarom ik hem (en mezelf) wel wil laten vaccineren is alsvolgt: hij is zelf vaak ziek geweest en heeft niet echt een goede weerstand. Wordt wel beter maar toch.

Daarnaast is het goed als een aantal mensen zich laten vaccineren want dat maakt de kans tot grote verspreiding weer kleiner.

Daarnaast nog een practische reden: ik dacht als ik dan niet ziek word dan kan ik voor de rest van het gezin zorgen als zij wel ziek worden. haha.

Groetjes Mama3007
 
Haai,

Heb voor mijn zoontje (3) ook de oproep gekregen. Hij behoort tot de risicogroep omdat hij vorig jaar tijdens een luchtweg infectie medicijnen (een pufje) heeft gehad. Daardoor staat hij nu op die lijst.

Ik begreep van mijn huisarts dat kids onder de 6 jaar die voor het eerst de griepprik krijgen deze twee keer moeten hebben en ook voor de mex griep wordt twee keer gevaccineerd. Ik vind dit persoonlijk wel erg veel...zou betekenen dat hij 4 prikken moet,
De 1ste heeft hij al gehad...heb mijn huisarts gebeld en die gingen er nog overnadenken.

De reden waarom ik hem (en mezelf) wel wil laten vaccineren is alsvolgt: hij is zelf vaak ziek geweest en heeft niet echt een goede weerstand. Wordt wel beter maar toch.

Daarnaast is het goed als een aantal mensen zich laten vaccineren want dat maakt de kans tot grote verspreiding weer kleiner.

Daarnaast nog een practische reden: ik dacht als ik dan niet ziek word dan kan ik voor de rest van het gezin zorgen als zij wel ziek worden. haha.

Groetjes Mama3007
 
de uit slag van de testen op het griep vacin komen half december
overal op het internet kun je lezen dat de stoffen in de vacinaties ook niet heel erg gezond zijn
ik heb zelf ook een zoontje die al vanaf 8 wkn bijna altijd ziek of onder weg was
maar ik twijfel
in zweden zijn er ook mensen overleden aan de vacinatie
dus groot dilema wat te gaan doen
gr eug
 
Hallo dames, bedankt voor jullie reacties! Tjaaa.. en nu he... Ik heb die eerdere prikken dus NIET gehaald (achter vertelde de huisarts aan mij dat mijn zoontje helemaal niet hoefde aangezien hij niet tot een medische risico groep hoort en hij er per ongeluk tussen was gekomen... Lekker zeg... Moet je nagaan!!!)
Maar ja na de berichtgeving van gisteren overal op het nieuws ben ik toch gaan twijffelen. Ben benieuwd of de moeders die er tegen waren (net als ik) al van gedachten zijn veranderd..
Gr,
Daphne
 
hallo,

ik ga mijn zoontje WEL laten inenten..hij reageerd al zo heftig op een verkoudheid..laat staan die vieze mex. griep! ik wil er niet aan denken..
ook ben ik zelf zwanger en heb zelf de prik al gehaald..dit viel reuze mee,wat pijn in de arm maar verder niks!
ik ben zelf van mening dat ze ons geen gif in gaan spuiten en het alleen maar helpt tegen zoon vieze griep.
liefs kim
 
Terug
Bovenaan