Mexicaanse griep (ben werkzaam bij postbus51)

Hallo dame's,

Ik lees steeds meer dat de zwangere vrouwen twijfelen om een prik te gaan halen! Helemaal begrijpelijk!!

Ik persoonlijk heb het wel gedaan omdat we nog te lang moeten en ik niet het risico wil lopen het toch te krijgen. Mijn partner en dochter van bijna 3 jaar gaan volgende week ook! Ik ben werkzaam voor postbus 51.En heb even de volgende punten opgeschreven. Mochten er vragen zijn kan je verschillende site raadplegen www.grieppandemie.nl
www.ggd.nl www.rivm.nl

De beste manier om Nieuwe Influenza A en de bijbehorende complicaties te voorkomen is vaccinatie. De vaccinatie bestaat uit 2 prikken. Tussen de eerste(40% bescherming) en de tweede(70%bescherming) prik zit 3 weken. Het is belangrijk dat de moeder ook de tweede prik haalt, ook als dit na de bevalling is. Een tweede prik is nodig om zichzelf zo goed mogelijk te beschermen. Maar ook om de pasgeboren baby te beschermen tegen besmetting. Je baby krijgt via de plecenta ook antistoffen binnen en is dus beschermt tegen het virus vlak na de geboorte. Ook borsvoeding is belangrijk want daar door krijgen ze ook deze antistoffen door!! En zijn ze beter beschermt.

Ook de huisgenoten worden nu gevaccineren waar kinderen zijn van 6mnd.tot 4 jaar. Dat geldt ook voor huisgenoten van baby's die net zijn geboren.
Als je als zwangere vrouw geen vaccinatie haalt, dan moet je naar de zwangerschap dezelfde keuzen weer maken. Alleen is nu je pasgeboren kindje niet beschermt. Maar het krijgt wel weer antistoffen binnen wanneer je het borstvoeding geeft!
Dus krijgt het toch weer goede stoffen binnen.

Simpel gezegt als je er dus niet voor kiest, ben je onbeschermt want deze epedemie loopt nog steeds verder uit! Maar denk er aan iedereen moet dit zelf beslissen!! Zegt je gevoel niet doen....Doen het dan niet!

Succes met jullie beslissing dames

Liefs Maureen

mijn huisarts is van mening dat deze virus in december en januarie al niet eens meer op geprikt gaat worden!!!!

want dat kindjes van 6 maanden tot 4 jaar ingeent gaan worden is puur voor de gemoedsrust van de ouders (zei de ggd hier en intervieuw met het rivm!!!)

ik wil de prik wel maar pas na de 28ste week maar mijn huisarts zegt dus dat er dan niet meer geprikt wordt!!!

Terug
Bovenaan