Mexicaanse griep en zwanger

Hi!!

Hoe kijken jullie aan tegen de Mexicaanse griep...Weet iemand al meer over gevolgens, wel/niet vaccineren enz enz.

Heb eens rond zitten speuren om internet maar kom hele tegenstrijdige dingen tegen..

Ben benieuwd naar jullie mening hierover!

Hoi Ladies,

zelfde vraag gisteren bij de gyneacoloog gelanceerd. Zelfs zij wist het niet precies. Ze gaf aan dat de omvang van de pandemie ook nog niet bekend was en dat we natuurlijk moesten hopen dat het allemaal meevalt. Verder mochten er gevallen in de buurt komen toch goed voor jezelf zorgen; in de vorm van oppassen met lichamelijk contact. Handjes schudden en zoenen. Dus ook niet de 3 familiaire kusjes die we hier zo gewend zijn. Verder wat Tamiflu betreft; wordt momenteel volop research gedaan over de eventuele werkingen op onze ongeboren babies...

tja girls.. ik vind het ook heel beangstigend... vanmorgen ook gehoord dat mijn vader zijn nierfuncties dusdanig zijn verslechterd dat hij bij alleen al lichte verhoging per direct opgenomen dient te worden in het zhuis... dus ook met mexicaanse griep heb ik mijn zorgen om mezelf en om hem....

heb met m'n afgesproken dat we ons samen opsluiten met een flinke voorraad eten en soep in blik en water wanneer het heel heftig wordt.... deed laatst iemand heel lacherig over maar ik meen het echt!

Dus kortgezegd na een lang verhaal; kan jullie ook niet verder helpen behalve dat we hopen dat de omvang mee gaat vallen....

Liefs
Sunny

ps; heb over 2 weken echo kado gehad van mijn echtgenoot voor geslachtsbepaling... al met 16 weken!!!! YEAAAAHHHHH!!! Kijk daar maar lekker naar uit!!!!

Ik moet zeggen dat ik er nog niet echt mee bezig ben geweest. Af en toe lees ik er wel wat over, maar denk dat we gewoon voorzichtig moeten zijn met lichamelijk contact, en verder afwachten. hopen dat ze snel weten of er gevolgen zijn van de Tamiflu bij ons zwangeren.
Leuk Sunny, een echo.. spannend

Hallo medezwangeren,

Ik werk in het ziekenhuis en vind de aanstormende Mex. griep ook best eng.
Vandaag op internetnieuws gelezen dat zwangeren 5 keer zoveel kans lopen op aan deze griep te overlijden.
Dus zal zelf zoveel mogelijk proberen te verkomen de griep niet op te lopen.
(niet op vakantie naar risico-landen, veel handen wassen, niet zoenen, muis en toetsenbord goed schoonhouden) Ook het inenten zal voor zwangeren waarschijnlijk niet zonder risico zijn, dus ik denk dat ik de inenting weiger wanneer deze mij wordt aangeboden.
Hoe denken jullie hierover?

@Bonny, ik werk ook in de zorg en ben ook niet zo voor de inenting. Bij ons op het werk leeft het ook nog niet zo. De griepprik die normaal in okt/nov. uitgedeeld wordt neem ik ook eigenlijk nooit.
Dus nu al helemaal niet.

Terug
Bovenaan