Mexicaanse Griep en Zwangerschap

Beste Dames en Heren (Maar vooral dus de vrouwen) wie kan mij meervertellen over de Griep, Mexicaanse griep en andere ziekten tijkdens de zwangeschap, wat zijn jullie verwachtingen of bevindingen? Ik houd het zelf bij op mijn eigen weblog. Misschien zijn er zwangeren die hun ervaringen online willen delen?

Kijk ik bedoel, wat zijn hier de emoties verwachtingen, belevingen? Komt het niet allemaal erg dicht bij? Het nieuws is minder rooskleurig  maar hoe kijken de zwangeren er hier tegen aan?

Sorry, maar ik begrijp de strekking niet van jouw bericht.

Besef je wel dat je een heleboel mensen bang maakt met dit soort berichten? Ok, ik begrijp dat het niet zonder risico is, zo'n Mexicaanse griep, maar om hier, op dit forum, te vragen wat zwangeren ervan vinden? Lijkt mij niet helemaal gepast, vind jij wel? Ikzelf weet ook niet hoe zwaar dit allemaal opgeblazen wordt (van een 'normale' griep overlijden ook een half miljoen mensen wereldwijd).

En het zal altijd zo blijven dat er - helaas - vrouwen overlijden tijdens/na een bevalling.

denk niet dat we ons te druk moeten maken.
ik werk op een long afdeling in het ziekenhuis en de longartsen zeggen dat er nog altijd meer mensen overlijden aan gevolgen van de gewone griep dan aan gevolgen van de mexicaanse griep. het wordt dus allemaal heel erg overschat.
gewone griepvirus is alleen niet zo interessant meer omdat we het al kennen dus hoor je er minder van.
ik maak me niet zo druk dus. (heb denk ik meer kans dat ik onder een auto loop dan dat ik ziek wordt met de griep.
gr. krista

Paniekzaaiert...

Half bejaard Nederland sneuvelt tijdens een gemiddelde griepgolf, daar hoor je niemand over. Nu is er sprake van een relatief mild griepje en het is wereldnieuws... Komt er iemand op de IC terecht, dan is het een headline in het journaal. Mijn tegenvraag: hoeveel mensen eindigen tijdens een normale griepgolf op de IC? Zullen er ook genoeg zijn.

Je kunt je (zeker als zwangere) wel overal druk om gaan maken, maar aan het einde van het liedje kun je er vooralsnog niets aan doen. Zoals al gezegd, ik loop dagelijks de kans om van mijn sokken te worden gereden en daar ga ik me ook niet druk om maken.

sorry in mijn zwangerschap maak ik mij al druk genoeg om allerlij andere dingen waaronder ook deze.
ik hou mij er dus niet mee bezig en ben super allert. maar ik ga er niet ook nog over forummen, dat ik er over nadenk is al erg genoeg. zwangere vrouwen willen het hier niet over hebben. laat staan paniekzaaierij accepteren.

Terug
Bovenaan