mexicaanse griep of gewone griep

mijn beide kids hebben nu al een dag of 4 koorts .Ze zijn verkouden en hoesten. De oudste is wat hangerig etc. maar de jongste is echt flink ziek. Slaapt, eet niet etc. hoe weet ik of ze 'gewone' of de mexicaanse hebben? ik twijfel of ik de huisarts moet bellen of niet. volgens mij doen ze er niets mee. Wat zouden jullie doen...

Zodra er hier iemand 39 graden koorts heeft bel ik naar de huisarts. Daar zijn ze tenslotte voor. Ook al is het maar ter geruststelling. Ik neem geen enkel risico in zo'n situatie. Koorts komt ergens vandaan en ik wil dan graag weten waardoor het komt, vooral als het mijn kinderen betreft. Dus mijn antwoord heb je! Ik zou bellen.

Groetjes Babybelle

Hoi hoi,

Wat ik begrepen is, is dat de Mex. griep echt meteen komt opzetten en dat je in korte tijd ineens heel ziek bent.
Kijk anders even op grieppandemie,nl. Daar staan de symptomen. Volgens mij testen ze idd niet meer omdat er teveel mensen zijn.
Mijn man heeft het waarschijnlijk ook gehad en die zei dat hij ook ineens ontzettende hoofdpijn kreeg. Hij is een week echt heel ziek geweest.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan