mexicaanse griep wel/niet inenten

hoi,

Er is al eerder een topic hierover geweest, maar ik dacht ik open er nog weer even eentje. Ik vind het best eng worden die mexicaanse griep, vooral nu er ook al een gezond meisje van 14 jaar aan overleden is. Zijn jullie gedachten over wel/niet inenten ook veranderd? Ik vind het moeilijk. Vooral omdat het vaccin nog niet goed getest is op zwangere vrouwen, ik moet er niet aan denken dat er daardoor iets met het kindje gebeurd. Maar aan de andere kant, die griep is ook niet goed voor het kindje. Wat vinden jullie nu?

als je nog geen 13 weken zwanger bent mag je die inenting niet hebben.pas na je 13de week mag het.
zag vanmorgen de brief liggen bij 1 van me cliënten.
gr marjan

Mijn huisarts vertelde me dat inenten pas in het derde trimester kon? Ik neem in ieder geval het risico niet, het vaccin is niet voldoende getest. Je kunt het beste gezond eten en goed op jezelf letten.

ik mag mijn laten inenten via het werk maar ik ben wanneer ze ons inenten nog een 13 weken dus doe ik het niet.
denk dat ik het zo wie zo niet doe.
vind het maar eng dat ze iets wat amper getest is in je spuiten. en zo ziek word je niet van de mexicaanse griep volgens mij. de mensen in mijn omgeving die het hebben gehad waren maar een weekje ziek (gewoon grieperig)
gr.

Nou, zo ziek kan je zeker wél worden van de mexicaanse griep... Zeker als zwangere (en andere risicogroepen), als ik het rivm mag geloven. Inenten is inderdaad niet echt een optie en die virusremmers zijn ook niet getest.. Hmm, lastig.

Maar goed, vooralsnog maar uitgaan van het beste. En hopen dat we er hier niet te veel last van krijgen. Gaat alleen moeilijk als je twee kids hebt die bij de kinderopvang zitten ;-). Ik hou de symptomen hier in huis in elk geval goed in de gaten.

ik vind het ook erg moeilijk wel of niet enten
ik ben er ook nog niet uit ik vind dat er ook tegenstrijdige info is volgens mijn gyn zitten er aan enten minder risico`s dan aan de mexicaanse griep krijgen denkoortd kan zelf weeen opwekkend zijn wat moet ik nu weer met die info
anders zijds denk ik we zitten niet voor niks in de risico groep heb nog 5 weken om er over te denken

Hoi,

Ik heb het er met mijn huisarts over gehad, zei was van mening dat er idd onvoldoende bekent is over de inenting het de eerste 13 weken niet mag en dat de kans klein is dat je het krijgt. Blijf goed voor jezelf en de kleine zorgen was haar advies. Ik denk dan ook dat ik me niet laat inenten ook niet als de eerste 13 weken voor bij zijn. Maar als de epedemie toeneemt tja dan weet ik het niet....

Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan