Mexicaanse griep

Ook in Nederland worden steeds meer gevallen bekend van de Mexicaanse griep. Vooral bij zwangeren en kleine kinderen is extra oplettendheid geboden. Het risico om besmet te raken is hoger en ook zijn zwangeren en kleine kinderen extra kwetsbaar voor de gevolgen van een griepbesmetting. Na de zomer wordt een extreme griepgolf verwacht.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over alle berichtgeving rondom de Mexicaanse griep. Maak je je zorgen of vind je alles een beetje overdreven? Praat hier mee over dit onderwerp.

De Redactie van zwanger.nl

Ik ben nu 29 weken zwanger van ons derde en maak mij ondertussen wel behoorlijk zorgen. Nu ook nog dat ik heb gelezen dat je Tamiflu niet als zwangere mag gebruiken.

Groeten Mama Petra

ik ben nog niet zover ramen en deuren te sluiten.
maar ik vanaf nu niet meer naar de bios of andere plekken waar veel mensen zijn.
ik ken niemand met de griep maar dat wil ik ook zeker niet uitproberebn.
ik ga niet naar de jg beurs in november en blijf vooral thuis.

Hoi allemaal,

Wat een lastige kwestie. Ik ben na vier miskramen nu eindelijk weer zwanger en alles gaat goed. Ben bang dat hets traks toch misgaat door zo'n stomme griep. Ik ga het volgende week toch echt nog eens met mijn verloskundige bespreken. J emoet er toch niet aandenken dat je de griep krijgt en de kleine er iets aan over kan houden vanwege medicatie of iets dergelijks.

Ik had toevallig een soortgelijke vraag gesteld op een ander babyforum.
Of "vrijwillige ziekenhuis bevallers" het niet eng vinden straks als er een epidemie uitbreekt,ziekenhuis lijkt me toch een plek waar je sneller met iets besmet raakt dan in je eigen huisje.

Ik vind het best eng,mocht ik een vakantie gepland hebben gehad zou ik er toch sterk aan gedacht hebben om die te annuleren..

hallo meiden,

ik ga dus op vakantie volgende week naar turkije en zit nu al in de zenuwen, wil eigenlijk helemaal niet meer!!

krijg nu ook niet echt goed een indruk van hoe erg het wel of niet is....

kortom vraag voorgelegd aan de VK...

groetjes

Hallo,

Ik ben nu bijna 9 weken zwanger en maak me niet zoveel zorgen. Als de griep hier bij ons komt, dan laat ik me goed informeren door mijn huisarts. Zij mag dan bepalen hoe we er mee omgaan. Op voorhand al druk maken, terwijl je er misschien toch aan ontkomt, vind ik nu zinloos.

Vlak voor ik zwanger werd, heb ik Q-koorts gehad. Dat was ook geen pretje. 11 dagen met koorts boven de 39 graden. Ze zeggen dat de Q-koorts milder is.

Ik wacht het gewoon af.

Gr. Tamara.

Hoi allemaal,
Ik ben normaal helemaal niet zo paniekerig en ik ben zowieso niet heel vatbaar voor ziektes, maar ik begin me nu echt zorgen te maken.
Als het aan de orde komt laat ik me waarschijnlijk niet vaccineren, ik heb het gevoel dat ik mijn kindje beter kan beschermen door tijdens de zwangerschap ziek te worden en me dan goed te laten begeleiden, dan door me in te laten enten en het bloot te stellen aan besmettingsgevaar vlak na de geboorte.
Ik heb 3 miskramen achter de rug en ik wil kosten wat kost dit kindje behouden. Ik ben nu 23 weken zwanger en ga er van uit dat ik met de juiste hulp goed door de griep zal komen als die komt en dat mijn kindje inmiddels ook wel tegen een stootje kan.
Voor na de bevalling hebben we al besloten dat we geen bezoek willen als de griep in onze regio heerst.
En ik probeer te voorkomen griep te krijgen door mezelf ziek te mdlen als er vermoedens zijn dat het heerst op t werk.
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan