Mexicaanse griep

Ook in Nederland worden steeds meer gevallen bekend van de Mexicaanse griep. Vooral bij zwangeren en kleine kinderen is extra oplettendheid geboden. Het risico om besmet te raken is hoger en ook zijn zwangeren en kleine kinderen extra kwetsbaar voor de gevolgen van een griepbesmetting. Na de zomer wordt een extreme griepgolf verwacht.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over alle berichtgeving rondom de Mexicaanse griep. Maak je je zorgen of vind je alles een beetje overdreven? Praat hier mee over dit onderwerp.

De Redactie van zwanger.nl

Ik vind de berichtgevingen over de mexicaanse griep absoluut niet overdreven. Vooral nu ik zwanger ben (bijna 37 weken) wil ik graag op de hoogte worden gehouden van het verloop van de pandemie.
Ik doe geen andere dingen dan normaal om een eventuele besmetting te voorkomen, maar heb bij een grieperige vriendin wel nagevraagd of er onderzocht was of ze geen mexicaanse griep had. Het zou voor ons beiden niet leuk zijn als ze dat toch onder de leden heeft en ze mij/ons ermee besmet zonder ervan bewust te zijn.

Ik vind het wel erg jammer dat er een extreme griepgolf wordt verwacht na de zomer. Dat is namelijk de periode dat mijn meisje voor het eerst 2 dagen naar het kinderdagverblijf zal gaan na die korte periode van 10 weken bevallingsverlof. Dikke kans dat het virus daar toe zal slaan.
Maar goed, we laten het maar op ons af komen en hopen dat er goede medicijnen tegen te verkrijgen zijn.

Hoi redactie en Janneke,

wij hebben wat vragen gesteld aan EditieNL op RTL4 omtrent zwangerschap en de griep; deze worden vanavond behandeld in de griepuitzending om 1815 uur. Er zal tevens een gynaecoloog aan het woord komen die schijnbaar het een en ander uiteen zal zetten....

Groetjes
Sunny

Terug
Bovenaan