Mexicaanse griep

Ook in Nederland worden steeds meer gevallen bekend van de Mexicaanse griep. Vooral bij zwangeren en kleine kinderen is extra oplettendheid geboden. Het risico om besmet te raken is hoger en ook zijn zwangeren en kleine kinderen extra kwetsbaar voor de gevolgen van een griepbesmetting. Na de zomer wordt een extreme griepgolf verwacht.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over alle berichtgeving rondom de Mexicaanse griep. Maak je je zorgen of vind je alles een beetje overdreven? Praat hier mee over dit onderwerp.

De Redactie van zwanger.nl
 
Ik geef les en denk nu ineens toch een beetje na over al die kinderen die overal op vakantie zijn geweest en zometeen opeengepakt in mijn klasje zitten.
Nu ben ik niet zo bang voor mezelf maar het zou niet handig zijn als mijn man van 8 weken het oploopt.

Toch vind ik het moeilijk een goed beeld te krijgen van het gevaar van deze griep.
Zijn er mensen die overdrijven of blijven anderen er wel heel rustig onder, hoeveel slachtoffers zijn er, etc.
Ik denk dat het een beetje zo werkt dat, wanneer je ineens een "geval" kent, of dichtbij tegenkomt, je de ernst ervan gaat inzien.

Natalie
 
Ik vind het lastig om uit de diverse berichtgeving te bepalen hoe ernstig het nou allemaal is. De ene dag loopt het allemaal niet zo'n vaart, de volgende dag is het ineens wel weer menens.

Wat mij wel zorgen baart is de berichtgeving over de aanstaande inentingen. Het lijkt erop, dat deze middelen niet zo ongevaarlijk zijn als men ons wil doen geloven. Baat het niet, schaadt het wel?!

Overigens gaan wij over een paar weken op vakantie naar Noord-Brabant, waar de Q-koorts heerst...

Marijon
 
ik weet ook niet wat ik er van moet denken, iedereen reageert heel 'relaxed' erover maar moeten we zo denken of moeten ons juist wel zorgen maken?

Mijn meisje gaat per 1 september naar de opvang..

Hoe kan je je kindje het beste beschermen???
 
Als je borstvoeding geeft: vooral blijven geven, omdat je zo je antistoffen aan je kind geeft.
Verder de gewone dingen: na plassen handenwassen enzo.
En vermijden dat jij of je kind langer dan 4 uur in een ruimte met andere mensen is, omdat je blijkbaar 4 uur met een besmet iemand in een gesloten ruimte moet zijn om het op te lopen.
 
Ondertussen hebben 2 vriendinnen van mij de mexicaanse griep gehad.
Je kan het beter de vakantie griep noemen..
Ze waren er allebei na 1 week weer opgeknapt.
Ik vind het zwaar overdreven allemaal.
Door de gewone influenza sterven er ook mensen en kan je ook erg ziek worden.
Ook dan moet je goed op je kindje passen en ook als je zwanger of oud bent.
Doe mij maar de Hollandse nuchterheid!
Het enige wat ik doe is mijn handen vaak wassen, maar dat is meer een gewoonte van me sinds de geboorte van mijn zoontje.
Je kan de griep nu sneller krijgen dan normaal.
Het is nu dat 1 op de 3 het krijgt, met de normale griep golf is dat 1 op de 10.
 
Terug
Bovenaan