Mexicaanse griep

Ook in Nederland worden steeds meer gevallen bekend van de Mexicaanse griep. Vooral bij zwangeren en kleine kinderen is extra oplettendheid geboden. Het risico om besmet te raken is hoger en ook zijn zwangeren en kleine kinderen extra kwetsbaar voor de gevolgen van een griepbesmetting. Na de zomer wordt een extreme griepgolf verwacht.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over alle berichtgeving rondom de Mexicaanse griep. Maak je je zorgen of vind je alles een beetje overdreven? Praat hier mee over dit onderwerp.

De Redactie van zwanger.nl
 
hallo

ik maak me best wel druk om deze griep
en zeker omdat je niet weet wat je moet geloven over de ernst van deze griep

en ik heb twee kleine kinderen en zij zijn heel vatbaar en gauw ziek

en de griepe prik die er aan komt daar van moet je ook maar afwachten of die veilig en gaat helpen

dus ja ik maak me best wel zorgen

groeten Eugenie
 
Ja, ook ik maak me zorgen. Enerzijds ben ik van mening dat alles weer wordt overtrokken door de media, angst verkoopt nu eenmaal goed.....maar anderzijds. Daarnaast lees ik steeds meer berichten over het vaccin zelf. Als je je kind geen vaccin geeft en het wordt ernstig ziek of sterft, vergeef je jezelf nooit (en zelf doodgaan is ook geen pretje). Maar wat als het vaccin straks massaal wordt toegdiend en het was helemaal niet nodig en dan blijkt dat dit middel, dat overhaast op de markt wordt gebracht (testen begint las ik pas rond de tijd dat in nederland al start met vaccineren), dan ben je misschien nog wel verder van huis. Daarnaast schijnt grootschalige vaccinatie de griep resistent te kunnen maken, en dan?
Momenteel hink ik op de gedachte, laat maar afwachten en als het er echt is, dan maar het zekere voor het onzekere en vaccineren.
 
ik vindt het ook best eng met de kleintjes.
waar moet je op letten?? griepsymptonen tsja dat is een ruim begrip. mijn dochtertje (net 3) was vorige week heel ziek hoge koorts keelpijn loopneus
en dan ga je toch piekeren,s'avonds nog naar de weekend arts gebeld (dit gebeurt altijd in het weekend nooit door de weeks).en die nemen met kinderen gelukkig geen risico en konden snel terecht het bleek een keelontsteking dus gelukkig geen griep maar met kinderen moet je gewoon geen risico's nemen.
 
Hallo,

Het risico om besmet te raken is NIET hoger bij kleine kinderen of zwangere vrouwen. Iedereen in Nederland heeft een evengroot risico om besmet te raken! Dat werd afgelopen week nog door het RIVM gezegd. Wel zijn baby's jonger dan 3 maanden en zwangere vrouwen in het laatste trimester extra kwetsbaar. Het is dus belangrijk om te zorgen dat deze groepen niet in aanraking komen met zieke mensen.

Daarbij heeft de Mexicaanse Griep een milde vorm. Iedereen (uitgezonderd de risicogroepen) kan uit zichzelf herstellen en heeft waarschijnlijk 2 tot 7 dagen koorts, maar het is niet nodig om daar middelen tegen te slikken.

Stukje van het RIVM:
De verschijnselen van Nieuwe Influenza A (H1N1) lijken op gewone griep.
De gevolgen van Nieuwe Influenza A (H1N1) zijn niet anders of ernstiger dan gewone griep.

Dus lieve mama's, laat je niet gek maken (is makkelijker gezegd dan gedaan, ik doe het zelf ook) en als je geen risico vormt voor de gewone griep, dan is er weinig aan de hand.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan