mexicaanse griep???!!!

Hoi Meiden

Nee ik ben nog niet ziek maar zoals jullie misschien nog weten ben ik leidster op een kinderdagverblijf. Afgelopen woensdag heb ik bijna een uur met een heel ziek baby'tje op schoot gezeten van een maand of negen. Ze was zo ziek was heel zielig. Ik zei tegen haar papa toen hij haar kwam halen dat ik t niet vertrouwde en dat hij haar goed in de gaten moest houden.
Kregen we donderdag telefoon: ze heeft de mexicaanse griep!!!!
Ieks... zo zielig voor dat meisje!
Maar goed, ze heeft mij dus vol gesnotterd, gezeverd en in mijn gezicht gehoest. Tot nu toe heb ik nog geen griep, voel wel mijn longen al een paar dagen, maar dat kan toch wel met al die verkoudheden.
Vanavond komt een zwangere vriendin (belangrijke afspraak!!) en we zouden vandaag naar mijn ouders gaan die ook niet zo'n beste weerstand hebben.
Ik heb al op internet gezocht maar overal staat dat t besmettelijk is als je de verschijnselen al hebt...
HELP!!! Hihi. Wat zal ik doen?

Ik vind het allemaal zo opgeblazen het is een gewone griep hoor. Bij Milton was ook een moeder met de mexicaanse griep die haar kind kwam halen. Voor de rest hoor ik er niks van en een vriendin van mij werkt bij de huisartsenpost en die zegt ook ja het is een gewone griep. Maar als je het zekere voor het onzekere wil nemen zou ik het afzeggen . sterkte
groetjes lisette

Misschien de aanstaande mama inlichten dat je in aaraking bent geweest met iemand met de Mexicaanse griep, en zo de keus aan haar laten? Ik zou het zelf wel gewaardeerd hebben als iemand me daarvan op de hoogte had gesteld toen ik zwanger was namelijk...

Het was ook een moeder van een kindje bij Milton in de klas tot nu toe heeft niemand anders het te pakken gekregen maar net wat ik eerder zeg als je het zekere voor het onzekere wil nemen afzeggen .
Of inderdaad haar zelf laten beslissen .

ben het met mn voorgangers eens.
stel je ouders en vriendin op de hoogte, en geef hun de keus.

verder zou ik me nog nergens zorgen om maken.
de "gewone" griep heerst ook.
de mexicaanse griep is inprinciepe ook onschuldig.
ja, je kan er hondsberoerd van zijn, maar dat kan van de gewone griep ook.
het dodenaantal van de mexicaanse griep is ook wel logisch.
er is immers een pandemie aan de gang.
bij de "gewone" griep vallen er ook doden.
alleen dat wordt niet vermeld, omdat het dan niet
over een pandemie/epedemie gaat.

mocht je t echt niet vertrouwen, ga dan gewoon even naar de huisarts.

liefs, do

Lastig hè? Ik ben het eens met Lisette dat er veel angst wordt gezaaid voor een redelijk normale griep, waar je overigens wel erg beroerd van kunt zijn.... vooral baby's en risicogroepen kunnen er flink ziek van zijn.
Ik zou ook contact opnemen met je vriendin en je ouders om het ze gewoon voor te leggen. Laten zij dan maar beslissen hoe ze de risico's inschatten!!!
Hoe is het verder met je longen?? Hopelijk is je weerstand zo goed dat je de ziektekiemen zelf kunt opruimen......
Groetjes, succes!!

Hoi,

Ik vind ook dat het een beetje wordt opgeblazen, houd jezelf en je kinderen gewoon goed in de gaten en ga naar je dokter als je het niet vertrouwd, maar dat geld voor elke griep ed!
Het is wel netjes als je je vriendin even inlicht, maar dat vind ik altijd wel netjes als er iemand in het gezin ziek is en je krijgt bezoek met kinderen (of een zwangere vrouw)

Gr MJ ps:hoop voor je dat je het niet hebt, want het is zowiezo niet prettig om de griep te hebben hé! ;-)

Hmm, gewone griep is ook gevaarlijk voor de risicogroepen. Zeker je ouders en zwangere vriendin inlichten.

Terug
Bovenaan