mexicaanse griep?

hoi meiden,
even een serieuze vraag...
weten jullie wanneer je nu een griepprik krijgt tegen de mexicaanse giep?
als je zwanger bent wordt je dan automatisch opgeroepen????

liefs lotte.

Vlgns mij niet, maar je kunt 't vast navragen bij je huisarts. Verder waren de eerste berichten dat de MG alleen gevaarlijk is voor zwangeren in hun laatste trimester. Wel een beetje jammer dat er nu doden zijn gevallen...

Weet je,... ik werk in de gezondheidszorg en krijg de oproep straks ook, maar ik ga hem niet nemen. Er vallen jaarlijks honderden doden, door de gewone griep en de mexicaanse is milder dan men dacht.. Dus nu er doden zijn gevallen, heb je het voornamelijk over mensen die al heel ziek zijn. Ik ben huiveriger voor de bijwerkingen (op lange termijn) van de injectie, daar is nog niet veel tijd voor geweest om onderzoek te laten doen...Een gewone griepprik haal ik ook nooit. Maar... ieders eigen mening natuurlijk!

Liefs Ro
12w+1d

Normaal krijg ik de gewone griepprik, maar die ga ik niet halen dit jaar. Ook niet voor de mexicaanse griep. De griep valt milder uit dan gedacht, en ik vind het eng dat de bijwerkingen op lange termijn nog niet voldoende onderzocht zijn.

Ik vind het heel moeilijk en weet nogsteeds niet wat ik moet doen. Ik heb toen ik 7 weken zwanger was "gewone" griep gehad. Omdat ik op dag 4 nogsteeds niks kon eten heb ik de dokter gebeld. Na een aantal vragen mocht ik op het spreekuur komen. Als ze vermoeden dat je de MG hebt mag dat dus niet. Maar goed, hij wilde het toch uitsluiten en heeft me getest. Gelukkig niks aan de hand. Maar hij zei dat ik straks wel een oproep krijg voor de vaccinatie omdat ik in een risicogroep val. Ik weet alleen niet of ik dat wel moet doen. Ben een beetje bang dat er straks op de langere termijn wel risico's aan zitten (voor de baby dan) Dilemma dus!

Wat ik begreep van de verloskundige is dat je moet melden bij de huisarts dat je zwanger bent en dat je dan een oproep krijgt voor de vaccinatie.

Wat ik begrepen heb is er niet duidelijk wat en of er bijwerkingen zijn voor de ongeboren baby.

Ik ga m (denk ik nu) niet halen.

Terug
Bovenaan