mexicaanse griep!

Wat gaan jullie doen ik ben opgeroepen om mij te laten enten, ik vind het heel erg moeilijk mijn verloskundige zegt van het is bijna het zelfde als de griep prik en je moet het helemaal zelf weten, ze zegt wel van als ik we die griep krijgen dat het heel zwaar zou vallen bij zwangeren en dat wel heel snel longontsteking krijgen.

Ja en verder weten de testen er weinig van maar aan de andere kant denk ik ook van ik heb twee kinderen en ik wil ook echt niet zo ziek worden zodat ik er niet voor hun kan zijn.

Ik ben flink in overweging denk wel dat ik het ga doen, de huisarts assistente rade het mij ook aan en vertelde mij ook van wat als je echt heel ziek zou worden en je bevalling nadert en er zijn nog twee kindjes, jaaa dus ik denk dat ik het toch echt ga doen wat doen jullie?

Ik vind dat ie nu ook wel erg aan het uitbreken is hoor vooral hier in de buurt heb ik al enkele gevallen gehoord ik woon in de prov utrecht.
Groetjes Mina

wij hebben een uitnodiging van mn werk gekregen,maar ik denk niet dat ik het ga doen. als ik het aan de vk of gyn vraag,weet niemand wat voor kwaad het kan bij de ongeboren baby..ik vind het heeeeeeeel erg moeilijk.als ik nu niet zwanger was geweest,had ik er niet over na moeten denken.dat brengt ons in een lastig pakket.groetjes,karin

Ik zou het ook niet doen. Heb het er ook met de verloskundige over gehad en zij zei ook dat omdat het een nieuw middel is ze niet precies weten wat voor effect het heeft op de baby! Voor mij alle reden om het dus niet te doen.

X Trudi

Jeetje zeg wat een verschillende verhalen zit ook al op andere forums te lezen en die weten het ook allemaal niet.
De ene zegt het is dezelfde vaccin als de griep prik alleen het is een bepaalde soort griep dus kan het geen kwaad en de ander zegt ja maar kan het kwaad voor het ongeboren kind.

Weet je op zich denk je ik doe het niet maar om nou echt zwaar ziek te kunnen worden en nog twee kindjes te hebben en wie weet wel in het ergste geval weg te vallen, want dat meisje van 14jaar mankeerde ook verder niks, dat wil ik ook niet wil ook echt niet bij mij kids wegvallen.

wat is nou wijsheid....pfff word dr gek van en zeker omdat het hier nu zo dicht in de buurt zit.
gr mina

Hoi mina

Ik heb bij de zwangerschaps cursus met de meiden het erover gehad of we die prik willen ja dan nee en daar kwamen we er ook al niet uit. Ik ben zelf ook erg in twijfel doe ik het wel of doe k het niet Misschien kun je even kijken op
www.uitzendinggemist.nl naar de netwerk uitzending van 28-10-09 misschien wordt je daar wat wijzer ik vindt en vondt het nog steeds erg lastig

Succe smet je beslissing

Gr Anoesjka

Hoi Hoi,

ik ben van het jan-forum maar Dessie... ik weet niet of het zo is maar dat meisje van 14 scheen ook behoorlijk aan de "stuff" te zitten... dus inderdaad geen medische gezondheidsklachten op flinke drugsverslaving na....

Dus ook weer een "gezondheid" met een flinke korrel zout..... heb het al uit meerdere hoeken gehoord...

Ook jullie veel wijsheid toegewenst in deze lastige keuzes....

Hoi allemaal,
Vind het ook heel lastig, heb nog geen oproep gehad.
Ik werk zelf als doktersassistente en de huisartsen op mijn werk adviseerde het om zeker wel te doen. Als je de griep krijgt is dat kans dat je complicaties krijgt veel groter dan als je niet zwanger zou zijn. En kan het gevaarlijk worden in eerste instantie voor jezelf maar op den duur natuurlijk ook voor het kindje.
Zit nu echt te dubben wat ik ga doen ben juist altijd zo voorzichtig in mijn zwangerschap met wat ik wel gebruik en niet.
Dus ben ook nog hard aan het denken.

Gr. Janneke

Ik heb de eerste prik al gehad, afgelopen donderdag! De volgende moet ik eind november halen. Inderdaad zijn de evt. gevolgen voor het kind niet bekend, maar als het RIVM ook maar enige twijfel zou hebben, zouden ze het vaccin nooit aanraden aan zwangeren. De kans op complicaties is groot, vooral in het laatste trimester en dit kan ook gevaar opleveren voor je baby. Dus ik heb hem wel gehaald, al heb ik er ook wel ff van wakker gelegen van tevoren hoor, moeilijke beslissing!

Terug
Bovenaan