michelle

Mijn dochtertje van 3 maanden sliep al wel zes weken volgens hetzelfde patroon: om 2000 uur de laatste voeding, half negen slapen, voeding tussen 0400 en 0500 uur, en dan weer om een uur of 8.
Maar sinds een paar dagen wil ze tussen 0100 uur en 0200 uur ook drinken! Zit ze dus weer op 7 voedingen. Waar duidt dit op? Heb ik te weinig melk? (ik geef nog volledige bv). En kan ik hier iets tegen doen? Want ik moet volgende week weer aan het werk en ga dat niet redden zo...
HEEFT IEMAND EEN GOEIE TIP?? Alvast veel dank!
 
hoi,

nou ik heb geen tip maar heb een beetje hetzelfde als jou. Mijn dochterje nu 11 weken had een paar weken een geweldig ritme alles liep lekekr, maar dit is weer helemaal omgeraaid en er is geen ritme meer te bekennen. Ik denk wel dat het te maken heeft met het sprongetje. Ik kan je wel zeggen dat ik ook hoop dat het ritme terug komt, het was namelijk een heerlijk ritme.
 
Misschien is ze al toe aan pap 's avonds? Je kan dan borstvoeding kolven en gewoon een paar schepjes rijstebloem erbij doen. Dan is het wat zwaarder en dan kan ze het wat langer rekken.
Het kan natuurlijk ook dat het wat anders is. Is het bijvoorbeeld wel warm genoeg in de kamer? Het is nu behoorlijk koud buiten en ze kan wakker worden van de kou, of het kan te warm zijn doordat de kachel 's nachts te hoog staat omdat het buiten koud is. Het zou tussen de 18 en 20 graden in haar kamer moeten zijn.
Heeft ze een luier die groot genoeg is, lekkere kleertjes aan, enz.
Je zal het waarschijnlijk al geprobeerd hebben, maar misschien heb je er iets aan.
Groetjes, Meta.
 
Misschien kun je proberen nog een late voeding te geven om ±11.30.... misschien slaapt ze dan de rest van de nacht door! Bij mijn zoontje werkt dat, want die had hetzelfde toen hij ongeveer 3 maanden was.
 
Je hebt zeker niet te weinig voeding. Laat dit je absoluut niet aanpraten. Rond de derde maand komen ze in een nieuwe ontwikkelingsfase waardoor ze meer behoefte hebben aan voeding. Dat betekent dat ze de borstvoeding opnieuw moeten regelen. Oftewel een regelperiode. Als het goed is heb je die ook de 10de dag en de 6de week gehad. Mijn zoontje (ook bv) heeft deze regelperiode 2 weken geleden gehad en ik moet er nu nog weer 's nachts uit. Hij zit wel weer op 6 voedingen maar toen dus even weer op 8. Dus het gaat vanzelf weer over. Het is alleen vervelend als je weer moet werken, maar neem de rust als je vrij bent.
 
Terug
Bovenaan