Mick wilt niet slapen!!!!!

Hallo allemaal,

ik heb een probleempje en vroeg me af of jullie misschien wat tips voor me hebben....
Mick wilt s'avonds niet meer naar bed toe, hij krijst de hele boel bij elkaar en huilt tot ik hem weer uit zijn bedje haal.
Ik heb dit met mijn dochter Luna van 8 jaar inmiddels ook meegemaakt en zij heeft tot haar 5de!!!! bij mij op de arm gelegen om in slaap te vallen.... Ik was dit eigenelijk niet nog een keer van plan, maar zoals het nu gaat zie ik hetzelfde scenario voorbij komen.... Ik heb op het cb ook al om tips gevraagd maar daar zeggen ze dat ik Mick gewoon moet laten huilen! Dat heb ik ook geprobeerd maar 10 minuten vind ik lang zat en dan is hij nog steeds aan het huilen.... Ik weet niet meer wat ik moet doen, jullie misschien???

Liefs Elke

Ohhh wat vervelend zeg Elke! Ik kan me voorstellen dat je dat snel zat word. Laten huilen zou ik ook niet langer dan 10 min vol kunnen houden hoor.
Ik heb er geen ervaring mee dus echte tips heb ik niet zo voor je. Heb je al eens gegoogeld over het niet in slaap kunnen komen?
Vind hij het te donker? Nachtlampje miss?
Wil hij dat jij miss even op een stoel een kwartiertje in zn kamertje zit terwijl je niks zegt maar hij jou wel kan zien? (en dan kan je die kwartier afbouwen op een gegeven moment)
Of miss iets later naar bed zodat hij echt heeeel moe is?
Je zal het miss al allemaal geprobeert hebben maar ik probeer met je mee te denken.
Maar er niet mee blijven tobben hoor! En zeker niet tot z'n vijfde! Probeer in een andere hoek anders hulp te zoeken. Maar met googel kom je vaak ook al ver qua ervaringen van anderen.
Heel veel succes en ik hoop dat dit voor korte duur is!!!!!
Groetjes Ingrid

Hoi Elke,

Vervelende situatie zeg! Kan me voorstellen dat je hem niet langer dan 10 min kunt laten huilen. Je loopt ook nog eens het risico dat je dochter wakker wordt van dat gehuil. Gebruik je de babyfoon om hem te kunnen horen als hij op bed ligt of hoor je hem toch wel? Wat ik bij Jelte nog weleens deed toen hij nog zo veel huilde is de babyfoon uitzetten en de radio aan. Dat ik hem ècht niet hoorde. Toen heb ik 'm weleens een half uur laten huilen. Ook heeft Jelte een periode gehad toen hij 4 maanden was dat hij ineens 's nachts weer kwam terwijl hij vanaf de 5e week al doorsliep. Ook toen heb ik 'm een keer laten huilen. 20 minuten heeft hij het volgehouden en toen was het klaar. Het is heel erg moeilijk om je kind te laten huilen, maar het kan een keer goed zijn om even door te bijten. Wil natuurlijk niet zeggen dat je je kind helemaal overstuur moet laten huilen iedere avond, maar ze zijn nu op een leeftijd dat ze je kunnen gaan uit proberen. En als je bij je dochter al 5 jaar zo bezig bent geweest, dan kan ik me voorstellen dat je dat nu niet weer wil.
Heeft hij overdag geen problemen met slapen in bed?
Want misschien idd wat Ingrid zegt, is hij al bang in het donker en kan een nachtlampje uitkomst bieden. Onze oudste had dat ook al heel snel dat hij een nachtlampje nodig had omdat hij anders lag te huilen.
Ik zou in ieder geval wel proberen om hem in bed te laten. Ga des noods om de 5 of 10 minuten naar hem toe. Praat even tegen hem en ga weer weg. Dat hij weet dat je in de buurt bent maar hij toch ècht in bed moet blijven en moet gaan slapen.
Het is een heel verhaal, maar verder kan ik je er ook niet in adviseren.
Sterkte ermee in ieder geval en hopelijk gaat hij gauw lekker slapen 's avonds.

Groetjes Corina

Hoi Elke,

Vervelende situatie zeg! Kan me voorstellen dat je hem niet langer dan 10 min kunt laten huilen. Je loopt ook nog eens het risico dat je dochter wakker wordt van dat gehuil. Gebruik je de babyfoon om hem te kunnen horen als hij op bed ligt of hoor je hem toch wel? Wat ik bij Jelte nog weleens deed toen hij nog zo veel huilde is de babyfoon uitzetten en de radio aan. Dat ik hem ècht niet hoorde. Toen heb ik 'm weleens een half uur laten huilen. Ook heeft Jelte een periode gehad toen hij 4 maanden was dat hij ineens 's nachts weer kwam terwijl hij vanaf de 5e week al doorsliep. Ook toen heb ik 'm een keer laten huilen. 20 minuten heeft hij het volgehouden en toen was het klaar. Het is heel erg moeilijk om je kind te laten huilen, maar het kan een keer goed zijn om even door te bijten. Wil natuurlijk niet zeggen dat je je kind helemaal overstuur moet laten huilen iedere avond, maar ze zijn nu op een leeftijd dat ze je kunnen gaan uit proberen. En als je bij je dochter al 5 jaar zo bezig bent geweest, dan kan ik me voorstellen dat je dat nu niet weer wil.
Heeft hij overdag geen problemen met slapen in bed?
Want misschien idd wat Ingrid zegt, is hij al bang in het donker en kan een nachtlampje uitkomst bieden. Onze oudste had dat ook al heel snel dat hij een nachtlampje nodig had omdat hij anders lag te huilen.
Ik zou in ieder geval wel proberen om hem in bed te laten. Ga des noods om de 5 of 10 minuten naar hem toe. Praat even tegen hem en ga weer weg. Dat hij weet dat je in de buurt bent maar hij toch ècht in bed moet blijven en moet gaan slapen.
Het is een heel verhaal, maar verder kan ik je er ook niet in adviseren.
Sterkte ermee in ieder geval en hopelijk gaat hij gauw lekker slapen 's avonds.

Groetjes Corina

Hoi,

Ik zou je kind niet laten huilen. Nergens voor nodig! Als een kind huilt, dan is er meestal iets aan de hand. Huilen is een van de weinige manieren om voor een baby aan te geven dat er wat mis is.

Het door laten huilen is achterhaald. De rede waarom vaak wordt geadviseerd wordt om het gehuil te negeren is dat het dan vanzelf wel stopt. Dat klopt ook wel omdat de baby op een gegeven moment het opgeeft, want "er komt toch niemand". Het gedrag ( het huilen) dooft dan uit. Maar of je daar blij mee moet zijn??

Die gasten op het consultatiebureau doen maar wat, wij noemen het hier ook wel gekscherend het "constinatie bureau". Toch fijn dat ik een opleiding heb gevolgd tot pedagoog. Ik sta soms versteld van de "adviezen" die her en der worden gegeven die echt nergens over gaan.

Zaak is om erachter te komen wat er aan de hand is. Heeft hij een vieze luier? voelt hij zich ongemakkelijk? Troost hem, hou hem vast, wieg hem heen en weer, zing een slaapliedje, maar leg hem daarna weer in zijn bedje. Ik zou hem niet van de slaapkamer halen. Slaapt hij alleen op zijn kamer? Dat kan ook de boosdoener zijn. Alleen op een kamer kan een onveilig gevoel geven.

Groetjes

Terug
Bovenaan