@micromuis

Een tijdje geleden gaf je aan moeite te hebben met het roken....vroeg me af hoe het daar nu mee staat.

Snacht zelf af en toe echt wel naar een sigaretje.....
 
Hoi,
Ik was ook altijd een fanatieke roker haha Met mijn vorige zwangerschap gestopt vanaf het moment dat ik de positieve test in handen had en drie weken na de bevalling weer begonnen. Nu ook weer gestopt na de eerste positieve test. De eerste twee weken vond ik het ook best wel even zwaar hoor! Maar nu moet ik zeggen dat ik er niet meer naar taal....tja misschien omdat mijn lichaam ontwent is?
Maar ik ken wel meer mensen die het stoppen met roken erg moeilijk vonden, ook mensen die toch zijn blijven roken tijdens hun zwangerschap en even goed hele gezonde, goed groeiende kindertjes op de wereld hebben gezet.
Als je toch echt wilt stoppen probeer je zelf dan te belonen voor elke dag dat je niet gerookt hebt. Ik heb bijvoorbeeld bij mijn vorige zwangerschap het geld wat ik uitspaarde door niet te roken op een spaarrekening gezet. Daar hebben we dan weer allemaal baby spulletjes voor gekocht.
Je kan bijvoorbeeld ook jezelf belonen met iets anders wat je heel lekker vind, stuk chocolade ofzo. Of een week niet gerookt en dan jezelf een massage kado doen. Hopelijk word het dan steeds wat makkelijker voor je! In ieder geval krijg je in februari de aller grootste beloning: een kindje!
Maar schaam je vooral niet om te zeggen dat je het moeilijk vind om niet meer te roken hoor! Het is zo'n spannende tijd en door alle kwalen en hormonen zit je vaker niet lekker in je vel en dan verlang je toch naar die sigaret.
Heel veel sterkte in ieder geval!
Liefs,
Mar
 
Hay meisie!

Nou, moet zeggen dat ik nog rook, hoe stom ik dat ook vind. Het komt vooral door die onzekerheid omdat het de vorige keer misging. Als alles bij de 12 weken echo goed is, leg ik de sigaretten aan de kant heb ik met mezelf afgesproken!! Voor een niet roker klinkt dat scheef maar blijkbaar is bij mij toch niet de knop om. Ook ik wil het beste voor mijn kind natuurlijk. Ook ik ben heeeeeeel blij met deze zwangerschap en ook ik houd al van mijn kleintje.....

Hoop dat het dan wel 100% lukt!

xxxxxxxxxxxxxxxxxx Jessica
 
ik rookte ook ben gelijk gestopt toen ik zwanger was
wel moeilijk inderdaad maar ik heb ooit een mededeling gekregen van een verloskundige toen we het over roken hadden wat er gebeurd bij je kindje met elke inhalatie en dat beeld erbij ben ik nooit meer vergeten dus stopte ook daarom meteen
liefs miranda
 
Ik wens je heel veel succes en sterkte ermee. Stress om te stoppen is net zo slecht als roken zelf.

Hoop dat je voor jezelf een goede oplossing vindt.
 
Terug
Bovenaan