Middag dutje bijna 2 jaar

<p>Boefje van bijna 2 deed nooit lange dutjes. Afgelopen halfjaar meestal 1x per dag een uurtje.</p><p>Inmiddels nog maar 45 minuten, 1x per dag. </p><p>Ze slaapt op de opvang niet/nauwelijks. </p><p>En ik zie soms spoken, maar ze lijkt toch iets meer slaap nodig te hebben.</p><p>Is dit onbegonnen werk met een 2-en-nee'er? Of nog tips voor meer rust?</p>
 
Onze dochter is net 2 en slaapt 's middags nog 2 uur. Drie kwartier lijkt dus wat weinig, maar dat is alleen gebaseerd op mijn eigen ervaringen. 


Hebben jullie overdag een bedritueel? Pyjama aan, verhaaltje, etc? Dat zou misschien kunnen helpen. Bekertje warme melk een kwartiertje voor het slapengaan? Elke dag hetzelfde moment? Zomaar wat dingen die in me opkomen. Succes!
 
Ons zoontje is in augustus 2 geworden en slaapt al een aantal weken of niet smiddags, of Max een uurtje.
Hij heeft de slaap ook niet nodig, want hij is niet vervelend of in zijn oogjes aan t wrijven. Als hij heel af en toe toch een uurtje of 2 slaapt, slaapt hij savonds ook pas veel later.
 
Denk dat het per kindje verschilt
 
Verschilt idd per kindje. Hier ook een dochtertje die thuis max 1.5 uur slaapt smiddags en op de opvang de ene keer wel en de andere keer niet. Als ze in de ochtend veel gedaan heeft zoals zwemmen of naar de speeltuin dan slaapt ze wel smiddags. Maar zit ik op een regenachtige dag met haar thuis dan wordt het vaak al een stuk lastiger. Ik leg haar wel altijd nog in bed, dan rust ze nog een beetje uit. Ze heeft het ook nog wel nodig. Zonder slaapje is het eind van de dag drama. 
Het kan zijn dat je dochtertje langzaamaan eraan toe is om niet meer te slapen overdag. Ene kindje heeft dat al rond de 2 jaar, andere kindje pas later. Zou haar elke dag gewoon nog naar bed brengen. Wil ze wel is dat fijn, wil ze niet is het ook goed. Kun je weinig aan doen denk ik. 
 
Dankjulliewel! Ik twijfel ook, omdat het nu 's avonds echt laaaaang duurt voor ze in slaap valt. Ze ligt wel rustig, dus dat is fijn. Maar nu al een paar dagen dat ze pas na 9 uur in slaap valt. Dan slaapt ze wel door tot 8 uur, soms langer zelfs. Dus op die manier komt ze wel aan haar uurtjes.
 
Verschilt idd erg per kindje. Bij mijn dochter stopte het middagdutje met 2.5 jaar precies, idd omdat ze in de avond pas om 21.30 sliep op den duur. Nu ze de middag helemaal niet meer slaapt, slaapt ze om 19.00 direct in tot 7.00 ongeveer. Heerlijk. Beter zo dan al die onrust s avonds.
Ik werk op een kinderdagverblijf en het is enorm verschillend. Er zijn kinderen van 3.5 jaar die nog slapen, maar meestal stopt het zo rond de 2.5 jaar. 
Er zijn ook kindjes van 1.5 jaar die idd nog amper slapen, zoals de jouwe. Dat is heel vroeg, maar slaap kun je je niet afdwingen. Sommige kindjes willen echt niet. Maar soms gaan ze een paar maanden later ineens wél weer een middagslaapje doen, gek hè.. 
Kijk naar je kind. Je kunt slapen niet afdwingen, ook al snap ik Dat het heerlijk is als ze wél even  slaapt, ook voor haarzelf... maar je doet er niks aan als ze weigert helaas.
 
Hier een dame die de ene x wel slaap  en de andere x niet.ik laat het zo  proberen  t wel maar je kan ze moeilijk dwingen, helaas is het bij ons wel een probleem snachts maar dat is al 2 jaar
 
Terug
Bovenaan