Middag slaap

<p style="text-align: left;">Hallo ik ben een moeder van een zoon van 10 maanden. Hij is vrij druk overdag en heeft daarom nog 2 slaapjes per dag nodig. Hij kwam s ochtends om half 9 uit bed en werd rond half 12 moe gaf hem dan een broodje en ging die naar bed dan sliep die 1,5 uur en daarna was die weer t ventje, dan ging die rond 4 uur weer naar bed omdat die weer moe was en sliep die tot half 6 6 uur. <br />En ging dan weer om 8 uur naar bed en zo ging het dan elke dag. <br />Nou is het zo dat sinds deze week dat hij gewoon tussen de middag niet meer wil slapen. Hij wil nu pas alleen s avonds naar bed dus nu doen we hem niet om 8 uur naar bed maar om 7 uur want hij is helemaal gesloopt. <br />nu heb ik hem de eerste dag dat die dit deed 45 min gewoon laten liggen ( hij sliep niet ) uit eindelijk er maar uit gehaald want hij was maar aan t huilen en toen pas weer om 7 uur naar bed gedaan want als ik al naar boven liep ging die al huilen.. </p><p>weten jullie wat dit zou kunnen zijn of zijn er mensen die dit ook hebben gehad ? <br /><br /></p><p>Groetjes Esther </p>
 
Uhm, 8.30 wakker s ochtends is best heel laat!! Een dag begint 'normaal' rond 7.00. 2 Slaapjes op die leeftijd is nog heeeeel normaal, de meeste kindjes gaan pas rond 14-15 maanden 1 slaapje doen. 
Maar als je kindje om 7.00 wakker is, zijn de slaapjes ongeveer van 10.00-11.30 en van 14.30-16.00. Dat komt natuurlijk veel beter uit dan de tijden die je nu hanteert.. hij slaapt s ochtends best lang uit en dan begint zijn ochtendslaapje dus pas om.11.30, dat is wel heel laat! Zo loopt je hele dag mis.
Probeer je kindje s ochtends eerder wakker te maken zodat hij 2 slaapjes kan doen, of je laat hem gewoon uitslapen zoals hij nu ook al doet en dan 1x naar bed van 12.30-15.30 ofzo, en dan om 19.00 de nacht in. Maar daar is hij met 10 maanden eigenlijk nog wel heel klein voor...
 
Onze zoon is net 1 jaar geworden. Hij slaapt meestal van 18:30/19:00 tot 7:30/8:30. Het is maar net wanneer wij in beweging komen ‘s ochtends dan begint hij ook te ontwaken. Ik merk nu al steeds meer dat hij overgaat naar 1 slaapje overdag. Ik probeer het op het moment ook gewoon een beetje te rekken tot na de lunch. De ene dag lukt het, de andere dag niet.... Na een vroeg slaapje krijg ik hem vaak ‘s middags niet meer in bed. Gelukkig wordt hij ook niet super vervelend maar ligt dan op zo’n dag gewoon om 18:00 in bed en kan dan gewoon weer tot 7:30 liggen ronken.... 
 
Hier ook een uk van 10 maanden die regelmatig tot half 9 uitslaapt hoor!
Ik hou alleen een wakkertijd van 2 uur aan.
Dus 8:30 uit bed, is 10:30 er weer in, slaapt vaak 2 uurtjes, dus tot 12:30
En dan van 14:00/14:30 tot 16:00.
Zijn nacht begint altijd tussen 1830 en 1900
 
Ik ben blij dat mijn dochtertje uitslaapt, elke dag om 7 uur al eruit is voor mij vroeg en als ik haar zou wakker maken heb ik de rest van de dag een ongezellig kind. Meestal wordt ze wakker tussen 8.00-9.00 met soms een uitschieter naar 9.30. Ze zal het wel nodig hebben denk ik dan. En overdag slaapt ze gewoon nog prima. 
Dus CVB weet niet hoe je erbij komt dat dat normaal zou moeten zijn. Ieder kind is anders. 
Misschien kun je het ochtendslaapje al wat eerder doen als dat lukt. Bijv rond 10.30-11.00. Dan geef je het broodje als hij weer wakker is. Dan kom je smiddags ook ff beter uit en daardoor savonds ook weer. Nu ligt hij vrij laat in bed eind van de middag. Er wordt aangeraden om je kindje na 17.00 niet meer te laten slapen voor een kort slaapje. Hem eerder wakker maken sochtends kun je doen, maar als hij daardoor nog niet goed uitgerust is is dat ook niet fijn lijkt me. 
 
Terug
Bovenaan