Middag slaap

Dag allemaal,

Zoonlief van 3 jaar doet al enige tiid geen middagdut meer. Maar is wel erg moe. Meestal kwam hij prima de dag door en lag dan uiterlijk 1900uur in bed. Maar sinds een paar weken valt hij toch rond 3 of 4 uur in slaap. Waardoor hij niet eerder dan 2100 uur in de avond naar bed kan. Hoe meer inspanning overdag hoe vaker hij dus een veelte laat middagdut doet. Hij kan dan echt zijn ogen niet openhouden.

Hoe kan ik een late middagdut voorkomen?
 
Ja, super lastige fase. Onze dochter stopte rond haar 2e verjaardag met haar middagslaapje, maar voor mijn gevoel heeft het wel een jaar geduurd voordat ze de dag echt goed aankon zonder middagslaapje. Maar 5 minuten slapen s middags, betekende niet voor 22/23 uur slapen...
Wat bij ons hielp, was naar buiten. Of heel bewust een spelletje samen doen of kleien oid. Maar naar buiten, speeltuin, even een boodschap oid was het beste. Frisse lucht en beweging.
Succes! 
 
Hier ook met 2,5j. Smiddags nog wel makkelijk slapen maar hoe kort ook, dan is t pas 21.30 voor we het hoeven te proberen. Geen dutje is om 18u aan tafel in slaap vallen. We proberen hem daarom te entertainen op de zware momenten, puzzelen, tekenen, ballenbak, met de auto's. Die late middagslaapjes zijn dodelijk. Ik durf dan ook niet meer in de auto te stappen, dan slaapt hij sowieso. 
 
Na de lunch stukje wandelen in de buggy of rijden in de auto om half uurtje te slapen helpt hier goed.
en anders doe ik hem eerder naar bed (18u), dan slaapt ie in totaa wel uur extra. Dagen houdt ie dan beter vol.
 
Bij ons mocht onze zoon op de bank uitrusten. Na de lunch, even onder een kleedje op de bank. Als ik in de keuken dan het avondeten voorbereidde, viel hij wel even in slaap, maar altijd korter dan wanneer hij zijn middagdutje in bed zou doen. Hij kan ook heel goed 45 minuten rustig op de bank naar buiten kijken, beetje vogelvoer in de boom en hij heeft rustige entertainment. Dus wel een rustmoment, niet altijd slapen. 
 
Terug
Bovenaan