middag slaapje en 's nachts slapen

Mijn zoontje van 22 mnd. is de laatste tijd echt aan het spoken. Nu is er qua ontwikkeling de laatste 2 maand ook heel veel gebeurd. Hij kan/durft na lange tijd nu eindelijk zelf te lopen en probeert steeds meer dingen te zeggen. Hij wordt de laatste tijd steeds tegen een uur of 3 vanacht 4 wakker. Gaat niet huilen ofzo, maar begint dan volop te kletsen. Mama die heel ligt slaapt wordt er echt wakker van en steeds harder.
Ben een paar keer heen geweest, je wil toch zeker weten dat er niks is. Je laat hem niet in een vieze broek liggen ofzo. Ja hij roept soms ook bak tussen alle andere kreten door. En gaat niet huilen van een vieze broek.
's middags komt hij ook moeilijker in slaap ook kletsen en roepen, maar als hij dan 1 keer slaapt, slaapt ie zo vast dat ik hem na 2 uur bijna niet meer wakker krijg. Laat het wel bij 2, anders ben ik bang dat hij 's nachts weer niet slaapt.
En als hij niet kan slapen gaat hij met een uur eruit.
Maar heb het gevoel dat hij het nog wel nodig heeft
Hoewel ik ook denk als ik het weg laat of verder inkort slaapt ie 's nachts misschien beter.
Juist op dagen als vandaag.
Vanacht van 4 tot 6.30 aan het kletsen geweest.
Toen heb ik hem om 8.30 vervolgens wakker gemaakt.
Zal misschien wel een fase zijn.
Hoop ik dan.
Hij gaat trouwens 19.30 naar bed en tegen 7 wakker, normaal.

Hoop dat er mensen zijn die mij tips kunnen geven, want ik weet het even niet meer.
Hoe ik dit het beste op kan lossen.
 
Het klinkt alsof hij op de overgang zit van 1 naar geen slaapje. Tenminste, als mijn dochtertje dit soort dingen had, dan kon er een slaapje minder. Liever dat ze snachts goed doorslapen dan overdag.

Sterkte in de strijd. (Toch nog lastig soms dat ze zonder handleiding komen....)

Maple
 
Tja dat had ik ookal in gedachten dat dat het kon zijn.
Ben nu aan het terug brengen tot een uur tussen de middag slapen en dan wakker maken.
Kijken hoe dat gaat.
Maar het leek mij zo vroeg, hij is nog geen 2
Maar is ook wel een energiek mannetje.

Zit ook nog steeds op die handleiding te wachten.
Wil het zo graag goed doen (soms te goed)
dat je aan je eigen ideeen begint te twijfelen.
En tips en bevestiging van ervaren moeders is dan soms best even prettig

 
Hoihoi,

Kan heel goed ook een fase zijn. Mijn zoontje heeft ook zo'n fase gehad, iedere keer 's nachts wakker, dus ik overdag minder lang laten slapen. Gevolg oververmoeid mannetje. Bleek na een paar weken gewoon weer iedere nacht goed te slapen en is nu 2 jaar en 2 maanden en slaapt 's middags nog een hele tijd. Maak hem wel altijd 3 uur wakker. Hij gaat wel 's avonds om 8 uur naar bed. Mogelijk neemt hij die periode 's nachts om te verwerken wat hij overdag heeft gedaan. Mijn zoontje kletst altijd 's avonds nog even. Toen hij 's nachts zo aan het spoken was kreeg hij kindival van VSM. Dat helpt bij onrustig slapen en niet slapen. Zorgt dat ze minder snel wakker worden. Misschien dat je dat eens kan proberen..

Succes ermee!

Groetjes,
Jo
 
Eergisteren wou hij tussen de middag ook echt niet slapen, later in de auto alsnog even in de auto geslapen. En gisteren kon hij ook maar niet inslaap komen 's middags. Terwijl hij 's morgens echt een heel eind gelopen heeft voor zo'n klein mannetje die nog niet zo lang loopt. Dacht die zal nu wel helemaal op zijn.
Vanacht is hij ook weer wakker geweest van 2.15 tot bijna 4.30 uur. Hij heeft gewoon energie te veel, iets wat bij mij een beetje minder begint te worden nu.

Zat ookal te denken heb hem onder een deken liggen, misschien heeft hij het wel koud.
Als hij wakker is laat hij hem niet altijd op.
Ga ook maar weer een slaapzak aanschaffen nu het kouder wordt als hij dan wakker word ligt hij in elk geval nog warm.

Hij is gewoon ook heel erg aan het ontdekken nu en zijn ontwikkeling gaat op het moment heel snel.
Begint steeds meer te kletsen, loopt goed zelf nu.
Hij wil zo graag leren en daar past slapen (volgens hem) misschien op moment even niet bij.

Bedankt voor de reacties.
 
Tussen de middag leg ik hem nog even een uurtje in bed en maak hem dan wakker, kan hij niet altijd waarderen. Maar soms valt hij ook niet in slaap en is hij blij als ik hem ophaal. En heb voor in bed weer een slaapzak gekocht. Hij is zo bewegelijk, waardoor de deken ook niet altijd blijft liggen. Laatst deken naast het bed. Nu dus weer lekker warm in de slaapzak, eerst helemaal hysterisch vond het maar niks.
Maar hij slaapt 's nachts weer beter.
Alleen soms vroeg wakker tegen 6, maar laat hem tot 7 liggen. Anders gaat hij daar aan wennen.
Nog af en toe is er een nacht dat hij spookt, maar over het algemeen gaat het nu goed.
Weet nu niet of het komt door dat ik middagslaapje heb aangepast of door de slaapzak of iets anders, maar goed hij slaapt weer.
 
:-D
Dat is toch het belangrijkste, dat ze weer rustig slapen.

Die van mij is de laatste week ook aan het spoken.. Aangezien ze in de Campspeider moet slapen past ze helaas niet in een slaapzak. Dus maar een extra dekentje en de verwarming iets aan op haar kamer. Nu maar hopen dat ze vannacht maar 1 of geen keer komt, omdat ze haar speen kwijt is ( Ja, bijna 2 maar slaapt nog met een speen, ik weet het, maar dat is een lang verhaal en niet voor dit onderwerp) en niet zoals de afgelopen nachten zomaar om niets brult/roept.

groetjes
Maple
 
mijn dochtertje van 1,5 wordt s'nachts ook een aantal keren wakker en gaat dan n beetje liggen jammeren, ik check elke keer of er iets is maar kan nog steeds geen oorzaak vinden. ik heb sinds haar geboorte nog geen nacht doorgeslapen! ik hou me hart vast want de 2e is onderweg!

tip's??
 
Terug
Bovenaan