middag slaapje overslaan

Mijn dochtertje van 2 jaar en 4 maanden begint af en toe haar middag slaapje over te slaan. Nou vind ik dit op zich geen ramp, maar ze is na twee dagen zonder middag slaapje, 's middags niet te genieten. Ze gaat dan van alles uitspoken, luisterd slecht en is dan drukker dan normaal. Je zou zeggen dat als ze moe zou zijn ze rustiger zou worden, maar juist het tegenover gestelde is bij haar het geval, ze wordt alleen maar drukker en drukker.
Ik leg haar wel op bed om het te proberen, kan ik ook even plat ( ik ben hoogzwanger van de tweede, dus kan wel even een rust pauze gebruiken). Maar het is dan een groot feest. Ik laat haar d'r gang gaan en als het niet lukt mag ze er na een uurtje uit. Ze gaat nu echter dingen uitspoken, zo had ze de decoratie stickers van het bahang gehaald. Dan vond ik echt te ver gaan, ben uiteraard behoorlijk boos geworden, heb een potje samen met haar gehuild (hormonen?) en  ik heb haar dekbed uit bed gehaald en haar in haar slaapzak gestopt. Ze is uiteindelijk gaan slapen.
Wie herkend dit verhaal?
Gr Es
 
hallo

ook mijn zoon lorenzo die nu 2 en half is geweest slaat al sinds zijn tweede jaar zijn middagslaapje over ook ik heb er niet zo'n probleem mee des te beter slaapt hij 's avonds dan gaat hij tussen 19.00 a 19.30 uur zijn bed in heerlijk.

tuurlijk heeft hij ook van die dagen dat hij heel vervelend is als hij niet geslapen heeft en doet dan ook dingen die hij niet mag doen hij is vanzichzelf al een onstuimig/druk ventje dat ben ik niet anders van hem gewoon al van baby af aan maar denk ook dat die ondeugt wel bij de leeftijd hoort.
lorenzo is juist in een slecht humeur als hij heeft geslapen..........echt niet te genieten als hij wakker wordt  sinds dat hij dus bijna niet meer slaapt gaat dit humeur wel steeds beter gelukkig.

misschien is het wat om samen in het grote bed te gaan slapen ('s middags) ben er namelijk geen voorstander van om een kind bij je in bed te laten slapen omdat je het ze erg gauw aanwent lorenzo mag alleen 's morgens bij ons in bed liggen (en als hij ziek is) maar goed misschien werkt dit goed en krijg je zelf ook een beedtje rust ivm je zwangerschap.

groetjes astrid
 
Hoi assiebabe,
Tussen de middag bij mij in bed, hebben we al eens geprobeerd. Mevrouw vind het dan zo gezellig, en kan niet rustig liggen. Helaas geen optie. 's Morgens als ze wakker is, mag ze ook even gezellig bij ons in bed kruipen, maar slapen ho maar. Bij mijn ouders is ze wel eens wezen logeren, en ook zij dachten haar gezellig bij hun in bed te nemen zodat ze nog wat verder kon slapen. Helaas, zodra ze onder de mensen is vind ze het veel te gezellig. Op zich is het allemaal wel lachen hoor, dat gebabbel en de vrolijkheid die ze uitstraald, in ieder geval veel leuker dan dat ze  zou  liggen   huilen, wat ze met het wakker worden nooit doet.
Gr Es
 
Hallo Es,

nou jouw verhaal is wel heel herkenbaar voor mij; mijn dochter is nu ook 2 jaar en 4 maanden en begint ook de middagslaap over te slaan; tevens ben ik over 4 weken uitgeteld van dochter nummer 2 dus ik herken het zeker; heel vermoeidend en zwaar maar na een paar dagen niet slapen gaat dochterlief toch echt even een uurtje in bed(onder luid protest maar dat duurt totdat ik de deur dicht doe) normaal sliep ze 2 uur dus ik heb het al ingekort en ga dan smiddags nog een stuk wandelen zodat ze toch de energie kwijt kan en ik ook aan mijn beweging kom.
Even doorbijten denk ik en succes met de bevalling

Groetjes Muurtje
 
Hallo allemaal!

Ik herken het probleem van niet willen slapen tussen de middag (gelukkig) nog niet. Mijn zoontje Ricardo van 2 jaar en 9 maanden slaapt graag! Zowel 's avonds als 's middags. Af en toe als het toevallig zo uitkomt dat we 's middags weg moeten en hij zijn slaapje 's middags moet overslaan, doen we dat wel (hij zal er toch een keer aan moeten wennen), maar dan komt er een moment dat hij ineens niet meer te genieten is en dat niks meer goed is. Huilen, dreinen, noem het maar op. Als we dan met de auto weg zijn valt hij op de terugweg meestal in slaap. Dat is dus weer zijn probleem: hij wil/kan niet slapen in de auto! Maar dat is een heel ander verhaal.
Ricardo slaapt zoals ik al zei graag 's middags, maar net als voor het slapen 's avonds heeft hij een redelijk vast ritueel voor het slapen gaan. Hij wil altijd een "flesje pap" (een klein flesje melk), daar wordt hij al rustiger van. Verder slaapt hij nog steeds in een slaapzak, dat geeft hem een rustig en veilig gevoel. Alleen als hij onverwachts ergens anders naar bed gaat (bijv bij opa) slaapt hij zonder slaapzak, maar dat vindt hij gewoon zo interessant dat dat geen probleem is
Misschien is het een idee om je dochter weer een slaapzak aan te doen met het slapen. Je gaf zelf al aan dat je dat een keer had gedaan en dat ze toen wel ging slapen.
Ik wens je er veel succes mee!

Karen
 
Terug
Bovenaan