<p>Hoi allemaal,</p><p>op zoek naar herkenbaarheid of tips: onze zoon van 15,5e maand sliep “altijd” zo ongeveer van 9.00 tot 10.00 en van 14.00 tot 15.00 (met uitschieters langer of korter uiteraard) de afgelopen week wil hij óf sochtends óf smiddags niet gaan slapen. Tijd voor 1 slaapje dacht ik dus! De nachten slaapt hij over het algemeen mooi door. <br />Nu is het zo dat hij met 1 dutje eigenlijk de afgelopen week iedere keer maar zo’n drie kwartier/1 uur slaapt. Ik denk dan ohhh is dat niet veel te kort? Kan ik iets doen om hem langer te laten slapen? Ik probeer hem al te sussen en te vertellen dat hij opnieuw mag gaan slapen, maar hij krijst op dat moment alles bij elkaar. Eind van de middag is hij dan erg moe, en is het echt niet meer gezellig. <br />Herkenbaar? Een tussenfase? Of is onze zoon gewoon niet van de lange slaapjes? Ik heb allerlei mensen om me heen die aangeven: ohhh onze zoon/dochter sliep soms wel van 12.00 tot 15.00u en ik hoor weinig herkenning over kort slapen. <br /><br /></p><p> </p>