Middagdutje

Hoi,

Mijn zoontje wordt in februari 2 jaar. Sinds een aantal weken merk ik aan hem dat hij 's middags niet altijd graag gaat slapen. Hij ligt dan 2 uur in zijn bedje en blijft spelen en kletsen. Nu vindt ik dat niet zo'n probleem natuurlijk; maar vanaf welke leeftijd hebben jullie dit met jullie kindjes gehad?

Ik kan me namelijk best voorstellen dat hij niet meer elke dag zijn dutje nodig heeft.
Hoe doen jullie dit dan doordeweek en in het weekend?

Bedankt voor de reacties alvast.
O; ja...een tijdje terug plaatste ik een berichtje over aan tafel eten. Hij wilde niet meer in zijn stoeltje. Na een week consequent doorzetten eet meneer netjes met ons mee. Geen gezeur meer om ons bestek......heerlijk is het tegenwoordig aan tafel!

Groetjes, Judith
 

Hoi, ik denk dat het verschilt per kind.
Mijn oudste is nu bijna 3 jaar en slaapt nog iedere middag minstens 1 1/2 - 2 uur.
Een vriendin van me heeft een dochter die even oud is en die slaapt al sinds ze 9 maanden is niet meer overdag en die krijgt ze ook pas rond 23.00 uur het bed in...
Het kan dus enorm verschillen, zoals je ziet.
 
Hoi hoi



Het ligt echt aan het kind zelf. Mijn dochter is 2 jaar en 1 maand,
maar ze heeft haar slaapje echt nog nodig. Ze is ook elke ochtend om
half 7 wakker.

De dochter van een vriendin is 's ochtends pas om 9 uur wakker en die slaapt 's middags niet meer.



Groetjes Ria

 
Toen mijn dochter bijna 2,5 was, merkten we dat ze niet meer elke middag sliep. Ze lag dan rustig in bedje te spelen met haar knuffels, of een boekje te lezen. En soms ging  ze wel slapen.  Ik deed haar wel naar bed, want dan had ik even een uurtje voor mezelf, en zij vond het ook prima. Op het KDV sliep ze ook nog maar een half uurtje-3 kwartier.
Nu is ze bijna 3 en sinds een paar weken mag ze nu een paar middagen opblijven. Dit vind ze helemaal geweldig, voelt zich helemaal groot. Ik begon met om de dag slapen en nu laat ik  haar meestal 2 dagen opblijven, en dan weer 1 middag slapen (en meestal slaapt ze dan als een blok).

Misschien kun je het ook zo gaan afbouwen ?

groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan