middagslaap deel 2

Hoi,
Isis slaapt nu al 2 weken niet meer 's middags, alleen 1x p week op het kdv, maar dan slaapt ze 's avonnds meteen een stuk later én is ze 's morgens vroeger wakker. Overdag gaat het goed, af en toe doet ze een mini slaapje op de fiets of in de auto en rond zes uur is ze een tikkie vervelend. Maar eigenlijk valt de overgang niet tegen. Hoe gaat het met de slaapjes van jullie peuters?

x Esther

Heel herkenbaar!!
Sinds een maand slaapt Jules ook niet meer tussen de middag. Ik vond het wel erg prettig at hij een slaapje deed, toen ik nog zwanger was en in mijn kraamtijd. Maar nu mis ik het ook niet echt.
Meestal wordt hij om een uur of 4 wel wat vervelend, maar dan zet ik hem even voor de tv of lezen we een boekje.
Op het KDV (1dag per week) laat ik ze altjd kiezen. Hij hoeft niet, maar mag wel. En inderdaad, vaak slaapt hij daar en dan wil hij 's avonds echt niet naar bed. Meestal gaat hij om 19 uur naar boven. Even douchen, tandenpoetsen, verhaaltjes lezen en dan is het om 19.30u echt wel stil. Maar als hij overdag heeft geslapen houdt hij het wel vol tot een uur of 21 a 22!!!! Omdat ons huis in de verkoop staat, heb ik flink huisgehouden en het een en ander "opgeruimd". Jules ligt nu niet meer in het ledikant, maar in een Ikea-peuterbed. Elise (6 maanden) is uit haar wieg en nu naar het ledikantje. Maar als Jules naar de opvang is geweest, dan zet ik ook het campingbedje neer. Hij klimt daar niet uit en blijft dan even een boekje lezen en valt dan wel in slaap. Als we dat niet hebben, dan komt hij er de hele tijd uit!!! Dus we vinden dit wel een prima oplossing.
Een ander voordeel is, dat hij 's morgens ook wat langer blijft liggen. En na een nachtje peuterbed staat hij 's morgens om 6 uur naast ons. Anders roept hij pas om na zevenen naar ons dat hij wakker is en eruit wil!
Het is een heel verhaal geworden!
Gr Antoi

Hier ook vaak geen slaapje meer. Inderdaad heb je dan aan 't einde van de middag even een moeilijk moment. Wij moeten dan echt even proberen Lara iets meer bezig te houden, dan slepen we haar er wel doorheen.
Voordeel is dat ze dan 's avonds inderdaad niet meer zo lang aan 't spoken is en gelijk met d'r broertje kan gaan slapen.

Lara slaapt trouwens nog in een ledikantje, met slaapzak. Ze zou er wel uit kunnen klimmen (trekt ook 's morgens zelf d'r slaapzak uit), maar wij hebben haar nog steeds kunnen tegenhouden. "Nee joh, klim er maar niet uit, want dan val je misschien. Ik help je wel!" Hihi...

Isis slaapt sinds een maandje of 2 in een meegroeibedje van Ikea. Zonder slaapzak, die wilde ze toen het heel warm was niet meer aan en daarna vroeg ze er ook niet meer naar. Ze is pas een keer 's morgens naar ons toe gekomen, maar meestal speelt ze een beetje in bed en meld zich met "mamaatje!"

's avonds ligt ze nu rond kwart voor negen in bed, nog iets te laat naar mijn zin, maar zo komen we op een of ander manier iedere keer uit. Ze slaapt ook niet het klokje rond, maar een uurtje of elf totaal. Meestal maakt ze en wakkere, blije indruk, dus het komt wel goed!

x Esther

Terug
Bovenaan