Middagslaap op invloed vroege ochtend?

Ons zoontje is nu 16 maanden en heeft in de middag 1 slaapje van circa 2 uur. Hij gaat in de avond om 19:30 uur naar bed en is elke dag om 6 uur wakker. Heeft iemand ervaring of dit gewoon de leeftijd is of dat de middagslaap invloed heeft op een "kortere nacht"?
 
Hoi hoi,

Je kan eens proberen een verduisterings gordijntje op te hangen. Waarschijnlijk denkt jou zoontje als de zon op komt, zo ik ben er klaar mee. Hihi. Hier namelijk precies het zelfde probleem. Bij ons ligt hij er elke avond 7 uur in, en eerder sliep hij dan tot half 8. Maar sinds het zo licht is sochtends, komt hij ook rond 6 uur! pppfff. Rolgordijntje opgehangen, en wij hebben weer slaapjes tot een uurtje of 7, half 8.

Succes ermee!
 
Hoi hoi,

Thijmen gaat altijd rond half 7 naar bed en is om 8 uur weer wakker. smiddags slaapt ie van 12 tot 2 a 3 uur.
waar het bij jou aan zou kunnen liggen geen idee. Thijmens kamer is wel lekker donker.....

liefs!
 
Bij mijn dochters had het wel invloed. De oudste werd meestal rond 7 uur wakker (heel netjes) en toen ze overdag niet meer sliep werd ze vaak pas half 9 wakker.
Mijn jongste werd ook altijd rond 6 uur of half 6 wakker (ook in de winter als het nog donker is) en nu ze overdag niet meer slaapt is het tussen 7 en half 8, heerlijk!
 
Terug
Bovenaan