Middagslaap peuter 2 jaar

<p>Onze dochter van 2 jaar en 1 maand rommelt met haar middagslaap. Ze gaat tussen 1 en half 2 naar bed, maar ligt steeds vaker om half 3 nog te spelen of te roepen. Wat ik merk is dat ze vermoeidheidssignalen heeft net voor of tijdens de lunch en dus als ze gegeten heeft het over is. Leg ik haar dan te laat neer? Ze ging al naar 1x slapen met 14 mnd dus dat was ook best vroeg. 's avonds gaat ze tussen half 8 en 8 uur naar bed en slaapt tot 7 uur, half 8. Als ik werk dan moet ze 2 ochtenden kwart voor 7 er uit, maar nu verlof want over 1,5 week uitgerekend van de 2e.</p><p>Ik lees graag jullie ervaringen tips! Ze lan echt nog niet helemaal zonder slaapje. </p><p> </p>
 
Mijn dochter is ook 2 jaar en 1 maand. Zij gaat vaak pas om 14 uur naar bed en slaapt dan zo tot 17 uur. Inderdaad rond 12 uur vaak vermoeidheids signalen. Maar als ik haar broer om 12.30 uur van school moet halen heeft ze dikke pech. 
Op dagen dat we haar broer om 14.30 van school moeten halen is het of om 12 uur of pas om 15 uur in bed. Net wat die dag lukt.
Ze gaat gewoon weer rond 19.30 naar bed. Ook al sliep ze tot laat. 
Dus zeker herkenning, maar geen tips. Dit werkt voor ons nu wel.
 
Hier een dochter van 2 jaar en 4 maanden die helemaal niet meer wil slapen smiddags. Soms is ze ook gewoon erg moe en dan leg ik ze wel op bed maar ik ze kan dan gerust een uur of langer liggen praten ik haal haar er dan gewoon uit en dan gaat ze savonds vroeg naar bed. Al eens geprobeerd om ze wat eerder op bed te leggen ? 12 uur ofzo ? Hier werkte dat helaas ook niet. 
 
Dank jullie wel. Vanmorgen was ze kwart over 6 al wakker en vanmiddag lag ze om 10 voor half 1 en niks meer gehoord. Misschien is het eerder neerleggen inderdaad een goed idee of het is toeval nu.
 
Dank jullie wel. Vanmorgen was ze kwart over 6 al wakker en vanmiddag lag ze om 10 voor half 1 en niks meer gehoord. Misschien is het eerder neerleggen inderdaad een goed idee of het is toeval nu.
 
Wel herkenbaar hoor. Mijn zoontje heeft dit met momenten ook. Ligt hij 1,5 uur lang te praten en te kletsen. Zolang hij het best vind in bed, laat ik hem liggen. Zo krijgt hij toch zijn rust in een donkere kamer zonder prikkels. Ik merk ook vaak idd voor de boterham supermoe en na de boterham een opleving idd. Hier vanmorgen ook al extreem vroeg op. De hele ochtend hangerig en besloten om de boterham om 11.15 uur te geven, iets voor. 12 lag hij er in en is nog steeds stil! Dus misschien helpt vroeger in bed leggen wel idd! Verder geen tips, maar wel de herkenning!!
 
 Precies hetzelfde hier! Afgelopen weekend ruim 2 uur laten liggen kletsen. Gelukkig deze week wel weer overdag geslapen. Op de opvang wordt hij erg moe waardoor hij dan de dagen thuis zijn rust lijkt te pakken en wel middagslaapje doet. Vandaag alweer een korter slaapje (want gister nieg naar de opvang) en ben benieuwd hoe het weekend zal gaan.. Ik ben er ook echt nog niet aan toe dat zijn middagslaapje stopt, dus probeer in ieder geval een rustmoment te houden. Gelukkig ligt hij gewoon te kletsen in bed en niet te huilen. Mijn enige tip zou zijn - zorgen dat je in de ochtend echt iets actiefs gaat doen zodat je kindje hopelijk extra moe is?. Mijn zoontje wordt volgende maand 2.
 
Terug
Bovenaan