Mijn jongste is nu ruim 2.5 en slaapt al sinds haar 2e verjaardag amper meer in de middag. Sinds ze 2.5 is, gaat ze nooit meer naar bed in de middag.
Ze weigerde gewoon altijd en als ze al sliep, was het s avonds idd 21.00/22.00. Daardoor maakte ze een korte nacht en was ze de volgende dag weer moe etc. Zo blijf je in die cirkel. En ik werd er echt niet gelukkig van, elke avond tot minimaal 21.00 m'n peuter beneden...
Daarnaast moeten we elke dag om 14.00 haar zus van school halen (en als ze pas gaat slapen om 14.30 is het sowieso middernacht voordat ze eindelijk gaat slapen s avonds), moeten de middaglaapjes hier voor 14.00 gebeuren. Dat werd steeds lastiger omdat ze amper moe was voordat het 13.30 was en dan sliep ze dus 20 minuten en moest ze alweer uit bed. Onmogelijk..
Dus nouja, hier ging ze vanzelf weigeren al op vrij jonge leeftijd. En ja, dat was best vaak pittig voor haar want rond 15.00/16.00 was ze echt moe. Soms sliep ze even in de auto als ik onderweg was, maar dat was dan 10/15 minuten en prima, dat had geen effect op de avond slaap.
Ondertussen is het middagslaapje dus al een maand of 3 echt voorbij en is ze er prima aan gewend. Mijn mening is dat het echt even doorzetten is voor ze. Ja, het is lastig want ze zijn moe maar ze moeten er ook aan wennen. Elke avond gedoe tot zo laat is gewoon een teken dat ze niet meer moeten slapen in de middag, of hooguit dus eventjes in de auto ofzo.
Elke middag van 13.00 tot 14.00 mag m'n dochter achter de tablet. Dan halen we haar zus uit school, gaan we nog even op pad. Vaak om 17.00 in bad, dan eten en om 19.00 slaapt ze gelijk. En ondertussen red ze 19.30 ook prima. Nu maakt ze tenminste weer goede nachten en heb ik m'n avond terug, dat is me veel meer waard!
Gewoon doorzetten, hij went er echt vanzelf aan. T is even 1 a 2 maanden doorbijten en dan zal je zien dat het al beter gaat. Je moet er even doorheen