middagslaapje afbouwen...........

Dag meiden,

dat is even geleden dat ik een onderwerp heb geplaatst, maar ik wil echt even jullie advies.

Isis (29-11-06) slaat steeds vaker haar middagslaapje over en als ze slaapt valt ze 's avonds steeds later in slaap (21:30/22:00) Dus nu is het zoeken naar een nieuw ritme en kijken waar haar behoeftes nu liggen!
Gisteren sliep ze om 20:30 (zonder middagslaap) en vanmorgen stond ze om 6:35 naast ons bed, klaarwakker!

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben 34 wk zwanger, eerlijk gezegd jammer dat haar middagslaap vervalt, dat was ook mijn rustmoment met zo'n energiek peutertje!

x Esther

Hoi Esther,

Ik kan me voorstellen dat je dat middag slaapje vooral nu nog erg fijn vind. Maar zo te lezen heeft ze het niet meer nodig. Elsa deed al geen middagslaapje meer net voordat ze 2 werd. Dit omdat ze dan 's avonds nog heel lang wakker was. Nu is het nog steeds zo dat als ze bijvoorbeeld in de auto in slaap valt 's middags dat ze dan 's avonds laat in slaap valt. Misschien kun je haar dan 's middags als jij even rust wilt voor de tv zetten? Dan heeft zij even rust en kun jij ook even rustig zitten.

Hoe gaat het met je zwangerschap? Verloopt alles naar wens?

Groetjes Ansje

thnx voor je snelle reactie! Mijn zwangerschap verloopt alles behalve lekker. Ziek, ziek en nog eens ziek. Echt niet leuk. Gelukkig gaat het met babietje goed en groeit hij goed en is gelukkig mijn verlof in gegaan. Maar leuk is anders, ook al zijn we reuze blij met een nieuwe aanwinst in ons gezinnetje!
x Esther

Was je zoveel aan het overgeven? Vervelend is dat he, of eigenlijks een hel. Ik weet er helaas alles vanaf. Ik heb vandaag de laatste dag van mijn verlof, maar heb gelukkig hierna nog vakantie. Wanneer ben je uitgerekend?

Groetjes

Ik ben 5 september uitgerekend. Ik kan bijna geen eten verdragen en braak nog zeker 2 keer per dag. Helemaal niet eten is ook geen optie wil ik een beetje op de been blijven. Ik ben ook amper aangekomen, maar 1,5 kilo boven mijn begin gewicht. Gelukkig groeit beebje goed en ligt hij zelfs al voor met zijn groei! Wanneer ben jij bevallen en hoe voel je je nu?

x Esther

Hoi Esther,

Ik weet niet of je hyves hebt, maar zo ja er is daar een hyves over hyperemesis gravidarum (overmatig zwangerschapsbraken) Daar kun je heel veel steun krijgen en slepen ze je er wel doorheen. Ik ben 13 mei bevallen en daarna was ik er gelukkig heel snel weer. Ben je ook opgenomen geweest in het ziekenhuis?

Terug
Bovenaan