middagslaapje afbouwen

Dag meiden,

graag even jullie advies over het volgende: Isis (29-11-06) slaat steeds vaker haar middagslaapje over en slaapt ze wel gaat dit ten koste van haar avondslaap en slaapt ze pas rond 21:30/22:00.

Wat zijn jullie ervaringen met het afbouwen van dat slaapje? Gisteren sliep ze (zonder middagslaap) om 20:30 en stond ze vanmorgen alweer om 6:30 naast ons bed!
Ik ben 34 wk zwanger en vind het eerlijk gezegd jammer dat dat slaapje vervalt, was namelijk ook mijn rustmomentje met zo'n energiek peutertje,

alvast bedankt voor jullie reacties!

x Esther

Geen idee, die van mij heeft het echt nog nodig dus hier blijft ze voorlopig nog lekker even slapen, soms in de ochtend, soms 's middags. Ik probeer haar wel na 1.5 uur wakker te maken, lukt niet altijd hoor.

's avonds ligt ze nu het zomer is rond 19:30-20:00 in bed, in ons bed want haar kamer heeft de zon er op staan en is erg warm en licht. Momenteel worden de gordijnen verduisterend gemaakt zodat ze hopelijk daar ook weer beter in slaap kan vallen. Soms horen we haar nog even kletsen, soms ook veel langer, geen probleem ze rust toch.

Wij hebben zo'n lampjes klok, voor een bepaalde tijd mag ze gewoon niet haar kamer/bed uit en dit werkt super.

Wat ik wel zie is dat wanneer Tess later naar bed gaat ze eerder wakker is in de ochtend. Net of ze door dat ze meer vermoeid is minder goed slaapt.

Succes met de laatste loodjes, probeer anders af en toe een oppas te regelen voor de kleine zodat jij kan rusten.

Liefs Nanda, mv Tess en Bas

Hey!

Thomas slaapt al 1,5 jaar niet meer 's middags... Die hield er accuut mee op in de kraamweek van Nina. Nou daar komen je kraamtranen van los hoor, dat garandeer ik je! Soms als ie echt te moe was viel ie heus wel in slaap op de bank ( en nog) maar naar bed gaan? Ho maar! En Thomas slaapt vanaf maart t/m oktober simpelweg horror... Die kan gewoon echt niet tegen de zomertijd, raar he? Hij gaat dus ook vaak pas rond 22:00 naar bed nu. En het ergste is dat ie dan eigenlijk heel de avond nog lief en gezellig is ook. En stipt 08:00 komt ie de trap afwandelen 's morgens... Maar goed, tips voor jou: ehhhmmm. . . . Ik zou heel onverantwoord elke middag de tv of eenDVD aanzetten en zo een rustmoment creeeren op de bank denk ik. Lekker dicht tegen mama aanhangen, die dan dus ook heerlijk onderuit kan zitten lekker met de beentjes omhoog en een beetje meedommelen!! Ik ben 36 weken zwanger en ik los het ook nog wel eens zo op hoor als Nina in bed ligt en Thomas beneden speelt. Heerlijk zo'n dommelmomentje....
En natuurlijk de tip van Nanda: soms even oppas regelen hoor, Hier is de woensdag vaste oppas dag van mijn schoonzusje. Ze komt dus straks om 10:00 halen en rond 17:00 pas weer brengen, wat een heerlijke luxe! ( ik heb mijn pyama nu nog aan en kruip er weer in nog voordat ze het tuinpad af zijn dus hé, knipoog!)

Liefs, Marieke

marek slaapt ook al heel lang niet meer 's middags Op een gegeven moment begon hij steeds later te slapen zo rond 1600 uur toen ben ik hem wakker gaan houden tot minimaal 1800 uur want anders was hier het slapen 's avonds ook een drama En ik vindt het persoonlijk erg lekker ls de kids rond 2000 toch echt in hun eigen bed liggen Maar 's ochtends slaapt hij dan tot minimaal 0700 uur
Maar ik zou idd de tip van Nanda als ik jou was doen even oppas regelen voor een keer Ik had het geluk dat Marek nog 2 middagen naar het dagverblijf bleef gaan toen ik met verlof was

Hoi hoi.

Hier ook een meisje dat 's middags niet meer slaapt. Ze vertikt het gewoon. Maar wanneer het (af en toe) wel lukt, dan heb ik 's avonds een probleem met een meisje dat pas om 23.00 uur slaapt. En mijn avonden zijn heilig hoor!
Toen Stan geboren was, toen vond ik het heerlijk dat ze allebei even boven waren en ik ust had. Maar nu is het ook wel weer fijn om even een moment met Ilse alleen te hebben wanneer Stan in bed ligt.
Dus alles went en alles heeft zo zijn nadelen.

Ik moet bekennen dat ik de techniek van Marieke ook regelmatig otepas hoor. Ook ik zit dan lekker even weg te dommelen terwijl Ilse Dora kijkt. Een rustmoment voor allemaal.

Liefs Jeske mama van Ilse en Stan

Terug
Bovenaan