Middagslaapje dreumes 14 maanden

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik zit een beetje met mn handen in thaar. Ons zoontje van nu ruim 14 maanden slaapt weer door gelukkig. Om 1900 gaat hij naar bed en wordt tussen 7.00 emn 8.00 wakker, s nachts gaat het prima heb ik gelukkig niks over te klagen! Rond half 8 en half 9 krijgt hij BV en dan liggen we tot een uur of 9.00 nog samen in bed (niet slapen want hij is vanaf 7/8uur al klaarwakker). Als hij wakker is praat of speelt hij dus zonde om gelijk eruit te halen. Zn middagslaapje is wel drama. Hij is nooit een lange slaper geweest. We zijn met 11 maanden over naar 1 slaapje gegaan en met veel geluk was dat tussen de 1 uur en 30 minuten en heel soms 1 uur en 45 minuten. En nu slaapt meneer nog geen eens een uur. Soms 40 minuten en soms 30 minuten. En hij is dan rond 6 uur doodop en soms al om half 6 voordat hij gaat eten. 2 slaapjes ga ik zeker niet meer doen want hij slaapt dan echt niet. Lees overal dat kinderen van 2 zelfs 3 uur lang slapen.ben al blij met anderhalf uur maar hoe kan dit? Ervaring mee? Moet ik gewoon eerder met hem naar beneden? Hij loopt al,kruipt nog wel eens. Dacht dat het beter zou gaan nadat hij zou lopen maar echt niet dus. Hij start de dag zelf al vroeg genoeg en als we beneden zijn hangt hij ook aan mij dus dan lig ik nog liever in bed met hem. </p>
 
Bij iedereen verschillend mijn dochter was ook nooit zo'n slaapje niks aan te doen helaas is hij verder op de dag wel gezellig of merk je dat hij  echt meer slaap nodig heeft?
 
Hoi. Mijn zoontje heeft nog langere tijd meerdere slaapjes op een dag gedaan. Tot 2 jaar sowieso 2 slaapjes. Je zou kunnen proberen om dan toch de dag te laten beginnen als hij wakker is. Dus naar beneden gaan, ontbijten en in beweging te gaan. En dan kijken of hij smiddags beter slaapt. En anders eind van de ochtend en halverwege de middag nog een keer even laten slapen. Al zou t maar 2x een uurtje zijn. Komt hij misschien net wat beter de dag door tot dat hij naar bed moet. Als hij al te moe is om te eten heeft hij echt meer slaap nodig. 
 
 
Mijn dochter van 14 maanden heeft precies hetzelfde. Als ze al een uurtje slaapt ben ik heel blij. Het is super wisselvallig. We hebben wel ontdekt dat als ze wat eerder naar bed gaat (rond 11 uur) dat ze dan vaker langer doorslaapt. Ze bleek oververmoeid te zijn waardoor ze 's middags moeite had met slapen. Gezien haar gemoedstoestand zou ze aan het einde vd middag ook nog een dut nodig hebben. Dat doet ze nauwelijks meer. Ze ligt dan gemiddeld om 19u in bed. Ze slaapt 's nachts goed en wordt tussen 6-8 uur weer wakker. Jammer genoeg voor mij zit hier totaal nog geen ritme in ?? Om 6u wakker betekent rond 10.30 al naar bed. Ze slaapt dan wel ander half tot twee uur. Later op de middag proberen we de extra dut wel. Heel soms gaat ze wel slapen. Wellicht is dan de tip die ik je nog kan geven. Sterkte 
 
@girafje
Ja snap dat elk kind verschillend is totaal mee eens hoor :). En nee dat lees je in mn verhaal op t eind hij begint al voor t avondeten met jengelen. Ben elke weekend ook weg dagje bij mn ouders en dagje bij mn schoonouders. Daar begint hij ook met jengelen dus totaal geen zin meer om op visite te gaan met hem dan krijg ik alles over mij heen gedonderd door ouders/schoonouders omdat ik boos wordt. Ben een beetje klaar met zn slaapgedrag en weet dat hij er ook niks aan kan doen maar t maakt me zo boos soms.
@puckelintje ik heb dat geprobeerd maar helaas. Eerste kwartier alweer wakker dus zelfde verhaal als in de middag. Zou idd eerder naar beneden kunnen maar bv is zijn ontbijt nu en dan krijgt hij een uur later zn pap. Beneden zit ie ook aan mij vastgeplakt dus geen beweging. Hij loopt al nu een weekje met vallen en opstaan en kruipt nog wel eens. 
@koffie leut
Fijn dat er herkenning is! Nouja niet letterlijk fijn maar ben blij dat ik niet de enige ben! Hoelaat staat je dochter meestal op? Om 11 uur naar bed betekent misschien om 12 uur al wakker hier.. en dan tot 19.00 red ze dat? Hier gaat hij rond half 1 en 1 uur, soms zelfs later. Vanaf 11 maanden nooit een probleem geweest maar geen idee wat er nu speelt. Hij is wel 2 weken ziek geweest. Gaat nu beter.
 
Terug
Bovenaan