Middagslaapje

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of er andere ouders zijn die dit herkennen en misschien wel de gouden tip hebben... :)
Ons kindje is nu vijf maanden. Het middagslaapje duurt drie kwartier en dan is hij klaar wakker. Ik krijg hem dan met geen mogelijkheid weer in slaap, behalve door samen met hem op een fitness bal heen en weer te bouncen. Dit moet ik dan blijven doen, want als ik stop wordt hij wakker. Ook terug in bed leggen lukt niet. Als hij na drie kwartier wakker wordt is dit huilend en hij is dan overduidelijk nog niet uitgeslapen (heb hem wel eens uit bed gehaald maar dit is geen feestje). De andere slaapjes overdag gaan prima, met het verlengen van zijn middagdutje wil maar niet lukken. Dit resulteert er nu dus in dat ik elke dag (dat ik niet werk) tussen 12.45 en 14.00 op een fitnessbal zit te bouncen met een steeds zwaarder wordend baby’tje in mn armen :) (auw rug en schouders). Heeft er iemand misschien een tip voor ons? Ik hoop het!

Veel liefs
 
Ah dat lijkt me idd een hele workout! Hoe lang duurt het ochtendslaapje? Soms helpt het om die in te korten zodat je baby smiddags langer gaat slapen. En welke wakker tijd hou je tussendoor aan? Groetjes!
 
En als je het middagslaapje gaat wandelen? Dan slapen ze vaak wel 1.5 uur, zolang je maar blijft lopen ;)

Of in het grote bed leggen en er zelf naast gaan liggen, dat werkte hier vaak ook goed.

En soms is wakker gewoon wakker helaas! Je kindje doet nog wel een 3e slaapje denk ik? Dus aan t eind van de middag slaapt ze toch nog even.. bij mij deden ze met 5 maanden nog makkelijk een slaapje van 16.30-17.15 ongeveer en dan 19.30 in bed voor de nacht.

Als ze ongezellig wakker werden uit hun slaapje, ging ik naar buiten. Wandelen, een boodschap, daar knappen ze van op!
 
Terug
Bovenaan