middagslaapje

Hoi
wij hebben een zoontje van bijna 2. Hij slaapt niet meer iedere middag. In het begin zeiden ze dat het wel over zou gaan maar we zijn nu 2 maanden verder en het is nog steeds zo. Hij wordt 's ochtends om half 7 wakker en ik leg hem er om half 1 in, is duidelijk moe. Gaat dan rustig 2 uur in bed spelen of boekje kijken en roept om half 3 dat hij klaar is.Als ik al het speelgoed eruit haal gaat hij huilen. Soms valt hij wel in slaap maar vaak niet. Hij lijkt zich opperbest te vermaken en ik denk dat hij toch wat uitrust en ik kan even het huis doen. Wie herkent dit? Moet ik hem er uit laten of wat. Alvast bedankt.
 
Mijn dochtertje is net 2. Nooit een slaper geweest en slaapt nog maar zo'n 2x in de week 's middags. Als ze niet heeft geslapen gaan we, zo mogelijk, om 17.00 uur eten en om 18.30 ligt ze lekker in bedje klokje rond en soms langer.
 
Hoi hoi,
Als je zoontje gelukkig is in zijn bedje met zijn speeltjes zou ik het lekker zo laten, of hij nu slaapt of niet.
Ook op het KDV gaan kindjes, die 's middags niet meer slapen wel even rusten. Dan zijn er niet zoveel vermoeiende prikkels en komen ze even tot rust: zonder slaap wel weer even energie opdoen, en als je zoontje toevallig wel in slaap valt, dan is het toch ook goed.

Groetjes,
Michelle.
 
Ik leg mijn dochtertje niet elke dag in bed. Tijdens het eten zie ik eigenlijk heel goed of ze wel of niet moe is. En om even tegen Nanny Jo Jo in te gaan: in dat geval vraag ik of ze even wil slapen en in 95% van de gevallen is dit zo. En om te weten of ze echt wel slaapt heb ik gewoon de babyfoon nog aan. Geeft me gewoon een vertrouwd gevoel. Na zo 5 kwartier maak ik haar dan wakker en laat haar nog wat doezelen. 's avonds gaat ze dan een half uurtje later naar bed. Heeft ze niet geslapen dan komen rond 16.30 uur de knuffel en speen om de hoek kijken om het nog een beetje gezellig te houden. Is ook weer een fase waar we door moeten en gaat vanzelf weer over. Slapen moet in ieder geval geen strijd worden.
 
Ik zou je zoontje gewoon naar bed blijven brengen. Want ookal slaapt hij niet, als hij rustig kletst en speelt in bed rust hij ook uit. Hij kan zich even terugtrekken en dat is soms ook belangrijk. Is hij heel moe, dan gaat hij vanzelf wel slapen.
Ik maak hetzelfde mee met mijn dochtertje van ruim 2. Meestal slaapt ze wel, soms blijft ze wakker, maar heeft ze toch een uurtje lekker liggen kletsen, lezen en spelen en is ze de rest van de dag toch fit en niet vervelend.
Succes
Willemijn
 
hoi hoi ik heb hetzelfde gehad met mijn zoontje van 2.5 jaar . en bij mij hielp het om hem eerder naar bed te doen. ipv 1 uur gaat hij nu al om 11.30 er in en dan gaat het wel goed , ik had het idee dat hij om 1 uur alweer over de slaap heen was want nu slaapt hij van 11.30 tot 14.30 dus das dik drie uur.

ik weet niet maar misschien is het te proberen . het is maar een tip

succes ermee groetjes claudia
 
Hoi Claudia
Dat is misschien wel een goed idee want ik zie ook duidleijk tijdens het eten dat hij moe is. Hij gaat er nu om 13.00 uur in maar misschien moet hij er gewoon om 12.00 uur in. Een goede tip ik ga het uitproberen.Iedereen bedankt voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan