middagslaapje

Hallo,

Ik ben heel benieuwd vanaf welke leeftijd jullie kinderen geen middagslaapje meer nodig hadden. Mijn dochter wordt in december 2 en heeft nu afgelopen week  al meerdere keren geweigerd om 's middags te gaan slapen (normaalgesproken sliep ze anderhalf a 2 uur). En die dagen zonder slaap gingen eigenlijk heel goed. 's Nachts sliep ze als een roos. We hadden al een paar keer meegemaakt dat ze overdag wel 2 uur sliep en dan midden in de nacht besloot dat ze niet moe was en tutties (teletubbies) wilde zien op tv of met haar pop wilde spelen. Het lijkt mij nogal snel om nu al zonder middagslaapje te kunnen, maar ja, als ze niet wil slapen krijg ik haar echt niet in slaap.
Ik ben benieuwd.

groetjes

Annemieke
 
hai

Onze dochter, inmiddels 3 slaapt nog steeds 'smiddags. Als het aan haar ligt slaapt ze nog zo'n 2,5 uur, terwijl ze 's nachts ook gewoon slaapt(van 2000 uur tot 0830 uur)
we zijn haar slaapje aan het verkorten, maar dan heb ik het over 1,5 uur. Vaak ligt ze dan nog in een diepe slaap.

Op de creche slaat ze wel eens een slaapje over, met als gevolg dat ze 's nachts erg onrustig is(lees heel vaak wakker) omdat ze dan oververmoeid is.

groetjes
corina
 
hoi

mijn zoontje is bijna twee jaar en die slaapt s middags ook nog zon 2 2,5 uur
hij heeft wel eens zijn middagslaapje overgeslagen maar dan word hij
huilerig en vervelend ook word hij s nachts dan wakker
maar als jouw kindje het goed doet zonder middagslaapje waarom niet?
mischien kan ze dan s avonds wat errder slapen

groetjes melissa
 
Hoi,

Onze dochter (2 jr, 10 mnd) slaapt al vanaf dat ze net twee was, niet meer 's middags.
Eerst vond ik dat jammer, maar aan de andere kant: ze ligt 's avonds wel om zeven uur in bed en slaapt dan tot 's ochtends een uur of acht. Het zoontje van een vriendin van mij is bijna viet en die slaapt elke middag nog twee uur. Jôh, elk kind is anders. Waarschijnlijk heeft jouw kindje dat middagslaapje echt niet meer nodig.
 
Groetjes, Sandra
 
Hallo,

Ons zoontje word bijna 3. En hij heeft tot 14 maanden een middagslaapje gedaan.
Daarna was het over, meneertje vond dat wakker blijven eingelijk ook wel erg leuk.
Hij is er gelukkig nooit vervelend geworden omdat hij moe was ofzo. Soms was ik best wel een beetje jaloers op moeders wiers kinderen s'middags lekker lagen te tukken. Dus ik zou zeggen, geniet ervan zolang ze hun slaapje doen.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan