middagslaapje

Hoi allemaal,

We hebben een dochter van bijna 2,5 jaar en we hebben gemerkt dat ze tussen de middag steeds langer wakker ligt voordat ze in slaapt valt. Is dat voor ons een "teken"dat ze geen behoefte meer heeft aan een middagslaapje ? Of is ze nog te jong om haar middagslaap over te slaan ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !!

Groetjes
 
hallo,

ik zit een beetje met dezelfde vraag.

ilse is ook 2,5 jaar en lig ongeveer een uur wakker. of ze gaat spelen op haar kamer en kruip zelf weer in bed om te slapen. en dan slaap   ze toch nog 2 a 3 uur.
er zijn ook dagen dat ze niet slaap.

inmiddels als ze niet slaap is ze helemaal op om 16.00 en eet ze bijna niet en wil ze zelf rond17.30 naar bed, dan is het ook krijsen als ze niet mag. dus laat leg ik haar op bed en slaapt dan door tot de volgende dag 08.00.

als ze wel slaapt wil ze om 19.30/20.00 niet naar bed en zit ze vaak tot 23.00 nog op, of bij ons in bed.

dit is gebeurd na de vakantie, hiervoor was het niet zo.
groetjes henny
 
Hoi,

Rik heeft tot ruim zijn derde elke middag op bed gelegen. Soms sliep hij niet, maar het was voor hem toch een moment van rust (ook al speelde hij), waardoor hij het later op de dag wel volhield. Zonder slapen was Rik ook niet te genieten rond etenstijd. Bovendien had ik zo ook even rust 's middags, wat vooral fijn was toen mijn tweede net geboren was.

Dus als je kindje soms nog wel slaapt, zou ik je dochter gewoon nog op bed leggen, dan krijgt ze in ieder geval rust (en jij ook).
 
Heey,

Mijn dochter word in september 3 jaar en slaapt ook smiddags nog ff..
Soms 2 uur en soms een uurtje..
Eerst ging ze altijd na het broodje om half 1 en laatste week hou ik haar op tot
half 2 en dan naar bed tot ongeveer 3 uur..
Anders ligt ze eerst een uur wakker

S'avonds rond 7 uur ligt ze er weer in.. tot s'morgens 6 uur, helaas..
Heb een vroege vogel..

groetjes simone
 
Hoi,

Mijn zoontje is net 3 jaar geworden, maar heeft vanaf 2 jaar 's middags niet meer geslapen. Hij is niet zo'n slaper, als baby ook niet zo. Op het kdv was hij een uitzondering de rest van zijn groepje gingen allemaal naar bed. In het begin was hij om 6 uur volledig afgeteld en ging dan al naar bed, nu gaat hij tussen 7 uur en half 8 naar bed, maar is er 's morgens om half 6 al weer. Ik vind het ook lekker als hij 's middags zou slapen. Ik werk iedere avond en omdat hij iedere dag om half 6 klaarwakker is breekt mij dat aan het einde van de week ook op. Ieder kind is anders en het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere kindje.
 
Hoi,
mijn dochter van 2,5 slaapt nog 3 uur tussen de middag en 's-nachts (bijna) de klok rond. Ze vindt het heerlijk als ik haar tussen de middag op bed leg!
Ik zou het middagslaapje zo lang mogelijk aanhouden; ookal ligt je kind wakker; het is toch een rustmoment (ook voor jezelf!). Ik heb regelmatig kinderen gezien die al jong "niet meer hoefden te slapen", maar die waren vanaf 16.00 uur wel .....vervelend!
 
Terug
Bovenaan