middagslaapje

doen jullie kids nog middagslaapje??
melissa is net 3 en laapt 2 x per week wel een keertje s middags
hoe laat zijn die va jullie wakker en slapen dn hoe lang en hoe laat naat bed???
gr marijke mmam van melissa net 3 jaar en wesley bijna 8 mnd
 
Hoi !

Onze dochter van 2 jaar en 8 maanden doet nog wel een middagslaapje. Ze gaat meestal naar bed rond de klok van 12.30 uur en wordt dan meestal tussen 14.30-15.00 wakker. Maar er zijn ook wel eens dagen dat ze geen middagslaapje doet (zoals vandaag.....), maar dat is meestal maar 1 x per week of 1x in de 2 weken. Wij denken maar zo: blijkbaar heeft ze het nog nodig.

Groetjes Kirsten, mama van Briseis
 
Ons zoontje, 3jr geworden in september, is nog een "echte slaapkop". Hij slaapt tussen de middag gemiddeld van 12.30u tot 15.30 uur. Soms is hij eerder wakker, soms slaapt hij tot 16.00 uur (ligt er dan rond 13u in).
's Avonds ligt hij er meestal rond 19u in. En 's ochtends is het een beetje wisselend. Hij was als baby altijd een langslaper, maar nu is het gemiddeld rond 7u dat hij wakker wordt.
 
hai,
Ons zoontje wordt over twee weken drie, en doet nog elke middag een lange tuk.
Ligt er rond 13.00 in en slaapt tot 15.30/ 16.00.
De nachten zijn kort voor zijn leeftijd, ligt er rond 20.00 in, slaapt meestal rond 21.00, en is weer wakker tussen 6 en half 7.
Ik denk wel dat hij s'nachts langer zal slapen als we zijn middagtuk wat inkorten of ermee stoppen. maar met de drukke decembermaand in t vooruitzicht laten we het nog lekker zoals het nu is.
Bovendien is deze mams 36 weken zwanger, en doet ze heeeeel graag een tukkie mee!

Groetjes Soela
 
Hoi

Mijn zoontje is in augustus 3 geworden en doet misschien eens in de week nog een slaapje van 1,5 uur. Dit is nu sinds 2 maandjes.
Hij gaat om 19.00 uur in bed en de volgende ochtend tussen 6.00-7.00 wakker, maar vaak 's nachts ook nog 1 of 2x. Dit sinds kort.

Gr. Marieke
 
mijn dochtertje is in oktober 3 jaar geworden en doet al heel lang geen middagslaapje meer.
Ze was bijna 2 jaar en toen vond mevrouw het al genoeg met dat slapen.
Wel doet ze zo nu en dan een kort tukje op de bank zo eind van de middag (nu ook).
Dat doet ze als het rustig is in huis vaak in het weekend ook, dan is ze toch nog wel een beetje moe, maar echt een middagtukje is er wel af hoor.
Maar het verschilt wel per kind hoor, de ene is er snel vanaf en een ander slaapt nog met bijna 4 jaar.
 
Mijn zoontje is in juni 3 geworden, maar slaapt al sinds dat hij 2 jaar is niet meer 's middags. Hij is nooit zo'n slaper geweest. Hij gaat om half 7 naar bed en is er de volgende dag om 6 uur weer wakker. Ik denk dat het voor ieder kindje anders is, het ene kindje heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan het andere kindje. De meeste kinderen van mijn zoontje zijn leeftijd, slapen 's middags nog op het kinderdagverblijf.
 
Mijn dochter slaapt in principe niet meer het 's middags. Eén (soms 2) keer in de week slaapt ze nog wel, maar dan laat ik haar niet langer dan een uur slapen. Het 's avonds heeft ze dan namelijk zoveel moeite om in slaap te vallen. Dan ligt ze soms tot 21.30 uur nog te kletsen en te zingen (heel gezellig). Het is verder wel een langslaper, want ze is zelden voor 8.30 uur wakker.

Groetjes,
Karin
 
Terug
Bovenaan