Middaslaapje is drama bij 16 maanden...

<p>Hi,</p><p>2 maanden geleden dezelfde topic geopend. De middagslaapje van mn zoontje is echt een drama!! Eerst viel hij bij omas en opas niet meer in slaap en krijste het uit (2x in de week) Nu slaapt hij daar wel en thuis niet.. ??</p><p>Hij gaat rond 13.00 uur na zn lunch naar bed en vandaag was hij om half 1 al aan het jengelen dus stopte ik hem 10 minuten eerder in bed. Het is inmiddels bijna anderhalf uur geleden en nog is hij aan t praten terwijl hij wel huilde voordat hij naar bed ging?! De nachten gaan sinds 13 maanden wel goed. Om 15 uur haal ik hem sowieso uit bed ookal heeft hij niet geslapen. Wat is hieraan te doen? Denk sowieso echt niet dat hij na 2 jaar nogngaat slapen maar 16 maanden was nog wel hoopgevend. Ben inmiddels weer zwanger dus het is ook heel vermoeiend voor mij. Ik laat hem wel 'rusten' maar hij lijkt wel gewoon moe en slaapt niet.</p>
 
Hier hetzelfde en duurt al een aantal maanden. Ik leg m'n dochtertje altijd in bed en laat haar zo'n 2 uur liggen. Mits ze niet gaat huilen natuurlijk. Soms slaapt ze een paar dagen niet tot slecht overdag en dan ineens gaat het weer een paar dagen goed. Denk niet dat er veel aan te doen is. Hier ook al vanalles geprobeerd. Van veel doen sochtends zodat ze lekker moe zou worden tot gewoon een ochtendje thuis. Het maakt weinig verschil. Zelf denk ik dat dit te maken heeft met de ontwikkelingen die ze doormaakt. Ik merk bijv dat ze na een paar dagen slecht slapen ineens een paar woordjes kan zeggen. Of ineens iets kan wat ze daarvoor nog niet deed. 
Snap dat het vermoeiend voor je is. Hier nu ondertussen 20 weken zwanger van de 2e en lig er vaak savonds erg vroeg in om nog een beetje bij te komen. M'n dochtertje is nu trouwens bijna 19 maanden en helaas is het slechte slapen overdag nog niet over. Snachts slaapt ze wel altijd goed gelukkig.
Als ze niet of slecht geslapen heeft overdag gaat ze er savonds wel al eerder in. Meestal rond 18.30. Dan slaapt ze wel gewoon tot de volgende ochtend. Langer wakker houden is bij haar niet te doen.  
 
Terug
Bovenaan