Middel tegen misselijkheid: Nux vomica D4

Mijn moeder las ergens dat het homeopathisch geneesmiddel Nux vomica D4 zou helpen tegen zwangerschapsmisselijkheid. Heeft iemand hier ervaring mee? En zou het uitmaken van welk 'merk' je het gebruikt (bijv. VSM of Dr. Vogel)?

Ja ik heb het geprobeerd, geen enkel resultaat. Als je echt veel last hebt kun je beter naar de huisarts gaan voor Emasefene. Ook geen wondermiddel, maar het onderdrukt het wel ietsje.

Hoi Elin,

Bij mij heeft emasafene ook goede resultaten geboekt. Niet dat ik niet meer misselijk was, maar ik kon er wel op functioneren en het onderdrukte het overgeven. Ik merkte precies wanneer het was uitgewerkt.
Verder dronk ik nooit koffie, en doe dit nu dus wel af en toe, dit helpt bij mij tegen het misselijk zijn.

Maar alles werkt maar een beetje bij mij, maar alle beetjes helpen. Slapen doet mij ook goed, als ik smiddags even slaap dan kan ik de rest van de dag weer door met minder misselijkheid. Als ik niet ga slapen kun je mij vanaf 16:00 uur opvegen van de misselijkheid.

Succes.

Bij mij heeft het homeopatische middel ook niet geholpen. Toen ik ongeveer 15x per dag moest overgeven, en 7 kilo afgevallen was heb ik ook Emasafene gekregen. Eerst zetpillen en daarna tabletten. Bij mij hebben die wel héél goed geholpen. Ik nam er 1 's ochtends om 6 uur (ja even wekker zetten) en 1 om 15 uur 's middags. En daar kon ik het de hele dag op vol houden. Nog wel misselijk, maar niet meer zo veel overgeven.
Ben nu 14 weken zwanger en gestopt met de medicijnen. Moet nu gem. nog 3x per week 's ochtends overgeven, maar verder geen last meer.

En waar ik nog wel op moet blijven letten is dat ik regelmatig blijf eten. Dus ik eet om 8,10,13,15,en 18 uur. Zodat mijn maag niet leeg raakt. Misschien heb je iets aan deze tip.

Succes

Terug
Bovenaan