Hoi Linda,
Zetpillen helpen het beste als ze om de 6 uur worden gegeven (dus niet maar af en toe één). Op die manier heeft het lijf een soort spiegel van paracetamol en die helpt dan de koorts omlaag te brengen (ook minder kans op koortsstuipen op die manier).
Er is een middeltje: LUUF Baby. Dit is een inhalatiezalf voor kinderen onder de twee jaar. Het is gewoon vrij verkrijgbaar (apotheek of drogist).
Een open geneden ui op de kamer wil ook nog wel eens helpen om de neus open te houden. Deze zijn ook vrij verkrijgbaar (supermarkt of groenteboer) .
Neusspray lijkt soms als ze gaan slapen niet nodig, maar als ze liggen loopt zo'n neusje snel voor. Dit kan ook oorpijn geven, dus regelmatig sprayen.....
Heeft ze een vast zittende hoest? Als mijn kids dat hebben dan krijgen ze Bisolvon DRUPPELS. Niet de hoestdrank nemen, want daar moeten ze zo'n grote hoeveelheid van hebben, dat krijg ik er nooit in, terwijl 15 druppels zo op een lepeltje appelmoes kunnen (Eva eet ze zelfs zo van de lepel).
Tot slot gebruik ik ook nog wel eens Nisykind Forte van VSM:
Een zeven daagse kuur. Misschien helpt dit laatste niet echt, maar dan doe je voor je gevoel tenminste 'iets'. Ik heb wel altijd het idee dat de verkoudheid sneller over gaat met deze kuur.
Zo, het lijkt wel of ik een apothekers assistente ben, maar ik heb gewoon al heel wat verkoudheidjes en griepjes meegemaakt.
Nog even iets anders. Is er bij het CB ooit gekeken naar de amandelen van Daantje? Mijn beide kids hebben erg grote amandelen (bij Eva zijn ze er inmiddels uit). Daardoor ademen ze veel door hun mond. Dat maakt dat ze sneller ziek/verkouden zijn. Ze halen amandelen liever niet weg voordat een kindje 2,5 jaar is, maar ik denk dat Bas dan ook wel aan de beurt zal zijn. Bij Eva heeft het echt geholpen!
Groetjes, Karin