Midden in de nacht ruim 2 uur wakker..

<p>Hoi iedereen,</p><p> </p><p>Onze dreumes van goed 14 maanden is nooit een geweldige slaper geweest (zie eerdere topics van mij..)</p><p>Maar sinds afgelopen week zit meneer weer in een of andere "fase"..</p><p>Tussen 0:15u en 1:30u wordt hij wakker, gaat zitten en dan een beetje "kletsen", spelen met speentjes en knuffel en dan tussendoor jengelen en af en toe een beetje huilen. Soms lijkt hij in slaap te vallen, maar dan hoor ik hem bennen een half uur weer, weer hetzelfde..</p><p>Omdat hij niet écht huiltof overstuur is  ga ik er niet meteen heen (wel even luieren verschonen en kijken of hij t niet te koud of warm heeft) en Mijn man vindt ook dat  ik er veel te snel heen ga, dus ik heb mijn tanden op elkaar gezet en geprobeerd te slapen.</p><p>Helaas lukt mij dat niet, maar onze zoon wordt dus ook niet stil, hij blijft wakker en dat houdt hij gerust 1,5 tot 2,5uur vol en valt dan ook niet vanzelf in slaap.. Dan ga ik er uiteindelijk toch heen, want ik doe dus ook geen oog dicht (Ik zit er inmiddels aardig doorheen door slaapgebrek...) </p><p>Dan maak ik een verdunde kleine fles en meneer valt dan ook weer in slaap..</p><p>Ik ben nu bang dat hij gewoon die fles wil, maar aan de andere kant denk ik ook wel dat hij honger kan hebben, hij eet en drinkt overdag heel goed, maar is daarin tegen ook heel druk. Hij loopt en rent de hele dag..</p><p>Ik weet niet zo goed meer wat ik moet, ik vind het echt niet erg om er een of twee keer uit te moeten voor een schone luier en speentje of knuffel, maar op deze manier is het haast niet meer te doen?</p><p>Herkend iemand dit? Ik hoor graag tips.</p><p>Bedankt alvast?</p>
 
Een vriendin van me had die fase ook met haar dochter.. mijn dochter is nu ruim 14 mnd en krijgt morgen de prik. Zou daardoor kunnen komen, of de sprong? Er is ook iets van slaapregressie met 14 mndgeloof ik.. geen tips helaas, maar als ie in slaap valt na een flesje, tsja.. dan zou ik t wel weten. Bij mijn vriendin was t na 2 weken wel beter dacht ik!
 
Hier ook hoor! Zoon van nu 13 maanden ook wakker en wil dan idd ook een flesje.
Ik laat hem altijd even, want soms valt hij na 10 min weer in slaap. Maar zo niet, dan krijgt hij een flesje en slapen we verder.
Zo zijn we meestal maar een half uurtje wakker ipv 2 uur.
Gaat hij eerder slapen als je hem direct een flesje geeft? 
Dan zou ik het idd ook wel weten ?
 
Bedankt, "fijn" om te lezen dat het herkenbaar is..
Ja hij slaapt eigenlijk altijd weer na het flesje. Dan gaan we maar weer gewoon mee in zijn "flow", het zal vast weer een keer anders worden???
 
Terug
Bovenaan