miekje

Hoi,
Zag net dat jij ook op het bv forum zit, heb vorige week mn wachtwoord weer gevonden dus kan er weer op, was er bij mn andere zoontje ook af en toe maar al zolang niet gebruikt ;-)

Hoe gaat de bv bij jou? Wanneer ga je bijvoeden?
Hier krijgt ze nog 5x per dag, bijna 5mnd dus eind van de maand ga ik beginnen met bijvoeden, wil weer een combi maken met de rapley, doe jij dat ook?
Grts

klopt! Lees vaak op t forum!

Bv gaat goed..wel veel voedingen nog.. denk meestal tussen de 8 en 10. Met bijvoeding zal dat wel minder worden..
Ga pas bijvoeden met 6 maanden, (Florian is van de 10de) misschien iets eerder. Doe inderdaad ook rapley en dan af en toe een prakje zodat hij ook van een lepel leert eten. Vind dat wel heel makkelijk...gewoon aan tafel en je hebt er alleen het schoonmaakwerk van (wat een bende maakten Joris en ELias er altijd van!!)

Super dat het bij jullie goed gaat...! Hoe lang heb jij je zoons gevoed?

Groetjes Annemiek

@kelly, dat komt omdat ze dat eigenlijk pas vanaf 6mnd ´kunnen`, daarom wordt het pas vanaf 6mnd grover gemaakt en tot die tijd zo dun!

@miekje ik heb voorheen, 9-15mnd gevoed, bij de jongste merkte ik vanaf 12-13mnd dat mn productie hard achteruit ging met mn cyclus en het was heel zwaar het op te krikken icm zoveel bijvoeding, dus heb ik met 15mnd de knoop doorgehakt!
Wil nu ook weer zolang mogelijk door, hoelang dat is???
Hoelang heb jij de oudste 2 bv gegeven?
Een bende aan tafel, ja dat kun je wel zeggen, maar ach doekje erover en klaar ;-)
Ik heb tot nu toe ook nooit voor de 6mnd bijgevoed, al wil ik nu wel een weekje eerder beginnen, omdat ons meisje dus echt absoluut geen fles wil en ik dus nergens naartoe kan zonder haar, daarnaast is ze erg vlug met alles en heb ik het idee dat ze er echt bijna aan toe is, maar wacht toch liever nog eventjes ;-)
8-10voedingen, ja dat heb ik bij de jongens ook gehad tot 6mnd, maar het is dit keer zo anders allemaal, meisje hé, dat zal ze laten merken ook,,haha

Grts

haha ja ik weet het ;)
doe de opleiding kinderopvang hea.
en op mijn vorige stage deden ze dat ook.
ik doe dan nu wel is een stukje maar dan hou ik t zelf vast!

Joris heeft 1,5 jaar gehad (heb nog getandemd!) en Elias ruim een jaar.. nu denk ik wel eens te stoppen met 6 maanden omdat Florian nogal veeleisend is..maar denk dat dat toch niet gaat gebeuren...vind t zonde van mn geld hhahaha!

@priscilla Rapley is een manier van bijvoeden waarbij je het voedsel niet prakt maar in hele stukken aanbiedt. Wel belangrijk dat ze het dan zelf kunnen pakken en naar de mond brengen. Ik leg de complete stukken dan op tafel en laat ze het dan pakken. De filosofie hierachter is dat he blijft voeden op verzoek en ze zelf bepalen wat ze tot zich nemen zeg maar. De combi met borstvoeding is dan perfect omdat ze tot een jaar dan de bijvoeding niet echt nodig hebben en zonder ook voldoende voedingsstoffen binnen krijgen..

Groetjes Annemiek

Terug
Bovenaan