Mifegyne en cytotec ervaring miskraam

Hallo allemaal.

Bij een zwangerschapsduur van 11 weken er achter gekomen dat het hartje is gestopt met 9 weken.
Nu heb ik vanochtend de myfegyne ingenomen en morgen ochtend (na 24 uur) de eerste 4 pillen cytotec. Bij geen effect na 4 uur, nogmaals 4 pillen nemen.
Maar ik lees zoveel wisselende verhalen, van intens veel bloedverlies tot menstruatie achtige klachten.
Ik vind het vreselijk, maar wil ook geen curretage.. kijk er enorm tegen op..
Zijn hier vrouwen die ervaring hebben?
En zijn hier ook vrouwen die weer zwanger zijn geworden na een miskraam? En ging dit goed en hoe snel was dit na de miskraam?
We zijn 2 jaar bezig geweest en ben zo bang dat het weer lang duurt.
Liefs
 
Ik heb geen ervaring met de tabletten wel met de curettage 
Ik heb die gehad in april 2005 met 12 weken zwangerschap en juli 2005 was ik weer zwanger en een gezonde dochter gekregen.
 
 
Ik heb in oktober ook met medicatie een miskraam opgewekt. Ik moest wel 24u tussen de twee giften cytotec laten zitten. Toen ik de eerste tabletten smorgens had ingebracht gebeurde er vrij weinig. Uiteindelijk die avond het vruchtje verloren. Ik vond het fysiek gezien mee vallen, mentaal wel erg heftig.
Ik moest wel de eerste menstruatie afwachten ivm kleine restjes. Na die menstruatie de eerste ronde meteen weer zwanger. 
 
Hi,
 
Heel erg om te horen wat je is overkomen en goed dat je deze vraag stelt! Één van onze experts heeft hier mogelijk een antwoord op, hopelijk gaat het je verder helpen!
 
Oorzaken en verloop miskraam:
https://www.oudersvannu.nl/zwanger/complicaties/miskraam/
 
Verwachting en volgende stappen:
https://www.oudersvannu.nl/zwanger/complicaties/miskraam-opwekken-dit-zijn-de-opties/
 
Ik heb zo goed als zelfde gehad. Het fysieke is me erg meegevallen al verloor ik wel te snel de eerste tabletten en heb ze gelijk zelf opnieuw ingebracht. Heb het mezelf gemakkelijk gemaakt op bed met eten en drinken en tv makkelijke kleding aan, kruik, gordijnen dicht, etc... Kinderen bij opa en oma. Helemaal in mijn eigen cocon.  Binnen uur of 4 was ik vruchtje kwijt. Ik heb flinke menstruatie krampen gehad en ook wat lage rug weeen maar was goed te overzien. Ik heb de tranen de loop gelaten en mezelf even helemaal kunnen laten gaan. Ik heb het vruchtje destijds in potje met water bewaard en we hebben er met gezin afscheid van genomen. Met name mijn oudste dochter en ik wilden dit graag. Ik ben erg nuchter van mezelf en kan goed relativeren maar schrok eigenlijk vAn hoeveel emoties er waren en soms nog steeds zijn terwijl de zwangerschap nog zo kort was. Ik wilde niet wachten tot mijn lichaam het zelf zou loslaten en ook geen curretage. De pillen werkte bij mij snel en goed. Was wel iets achtergebleven maAr was zo weinig dAt dit met volgende menstruatie vanzelf los zou laten. Ik heb het geluk gehad dat ik na de eerstvolgende menstruatie twee later weer zwanger was en hebben er nu zoontje van alweer 6 maanden bij. Houd moed en zoek steun bij je naaste en volg je gevoel. Sterkte
 
Hey, wat vervelend om te horen.
wel heel herkenbaar helaas. Ik heb twee keer een miskraam gehad waar bij de termijn echo achter is gekomen. 1 keer het hartje gestopt met 8 weken en 1 x met 9 weken en 3 dagen. Eerste keer heb ik niks genomen en was echt de hel omdat het verliezen van vruchtje nog een week duurde en vervolgens 3 dagen zware krampen en de tweede keer met de medicijnen was indd lichamelijk veel beter te doen. Ik wilde ook geen curretage omdat ik niet het risico wilde (ook al is het maar heel klein) dat er wat zou beschadigen ivm een vervolg zwangerschap. 
Mijn laatste miskraam was midden mei 2022. En ik ben midden december 2022 weer zwanger geworden. We hadden het wel direct vanaf de miskraam weer geprobeerd. Heeft uiteindelijk bij ons dus weer 7 maanden geduurd.
Heel veel succes en sterkte en hoop ontzettend voor je dat je (snel) weer een nieuwe zwangerschap mag meemaken met goed resultaat! 
 
Terug
Bovenaan