Migraine na zwangerschap

Helaas, de migraine is 4 weken na de bevalling al terug. Wie heeft ook deze ervaring? Ik had maar 2 a 3 keer per jaar last, maar zit nu op hoge frequentie. Wil eigenlijk preventief wat gaan slikken totdat hormonen uit lichaam zijn. Wie heeft er advies?

Niet echt advies, maar ik herken het wel. Mijn migraine hangt ook samen met mijn hormoonspiegel. Voorheen had ik vaak last rond mijn menstruatie en ook ongeveer zo'n 3 x per jaar.

Tijdens  de zwangerschap en bv-periode van mijn eerste heb ik helemaal geen last meer gehad, pas toen de borstvoeding bijna helemaal afgebouwd was en ik weer ongesteld werd, kreeg ik weer mijn eerste aanval.

Vlak daarna was ik weer zwanger, dus het is bij mij bij een keer gebleven. Ik slikte geen medicijnen, maar ben na de bv-periode van deze baby wel van plan om wat voor te laten schrijven, want ik heb het gelijk heel erg en lig de rest van de dag gebroken op bed. En dat gaat niet met twee kinderen, want het komt bij mij ook als donderslag bij heldere hemel steeds en ben dan gelijk uitgeschakeld.

Ik denk dat je huisarts je het beste kan adivseren, ben je daar al geweest?

Sterkte!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan