Migraine tijdens zwangerschap

Hoi hoi Ik ben nu 10w4d zwanger en heb afgelopen maand al 2 keer een migraine aanval gehad met aura.<br />Nu heb ik voor de zwangerschap ook regelmatig migraine 3a4x per jaar.Is dit normaal dat je tijdens de zwangerschap dus meer aanvallen krijgt en wat kan ik verder doen behalve een paracetamol nemen? <br />De dag erna ook nog veel last en pijn aan het hoofd.<br />
 
Hoi hoi!
Ten eerste super vervelend dat je migraine hebt! Ik ben zelf ook bekend met migraine (maar dan zonder aura) ook al voor mijn zwangerschap. Maar tijdens mijn zwangerschap had ik er een stuk minder last van dus daar was ik blij mee maar als ik het voelde opkomen dan nam ik gelijk 2 paracetamol en dat hielp mij wel redelijk. Een douche nemen en dan gaan slapen hielp ook maar verder heb ik er niks anders voor mogen slikken. Misschien even met je huisarts overleggen wat mogelijk is?

Beterschap en heel veel succes, hopelijk word het bij jou ook snel minder.

Liefs
 
Tijdens mijn zwangerschap ook last gehad van migraine werd zelfs iets erg door het hormoonhuishouden?

Wat bij mij hielp was in bad gaan liggen in het donker en daarna naar bed.

Zoals hier boven al stond ik zou ook contact opnemen met de huisarts of eventuele fysio.
 
Hoi hoi,
Zelfde gehad rond die periode. Zelfs zo erg dat ik op een dag 10 min aan 1 kant wazig tot niks meer zag. Ben met spoed naar de HA gegaan en ben direct doorverwezen naar een oogarts in het ZH. Ze konden niks afwijkends vinden.
De arts zei letterlijk:" het zijn de hormonen en bij migraine ben je daar gevoeliger voor". Ik heb toen paracetmol gebruikt en heb ook even zoveel mogelijk kleurstoffen(zoete en kleurige waterijsjes) en kaas vermeden. Bij mij hielp dit.
Ben nu inmiddels 21 weken en heb het sindsdien niet meer zo erg gehad(gelukkig).
Hopelijk wordt het bij jou ook minder als je wat verder bent in je zwangerschap:)
 
Wat vervelend voor je!

Weet dat als het te erg is je altijd met je huisarts in overleg kan. Zelf ook veel migraine gehad tot een week of 23. Heel akelig, elke week minstens 1x keer raak.

Lang mee doorgelopen tot ik een aanval van ongeveer 2,5 dag had. Lees: alleen maar kunnen slapen en overgeven, op t randje van uitdrogen. Toen in overleg met huisarts, neuroloog en gynaecoloog toch mijn medicatie mogen gebruiken. Sumatriptan is een middel wat goed onderzocht is tijdens de eerste twee trimesters en veilig te gebruiken zolang het niet dagelijks is.

Inmiddels gelukkig al weken migrainevrij en 32 weken onderweg.
Hopelijk wordt het voor jou ook beter! Maar nogmaals weet dus dat er andere opties zijn dan het maar uitzitten ?
 
Terug
Bovenaan