Migraine

Ik heb normaal sporadisch migraine en regelmatig spanningshoofdpijn of hormonale hoofdpijn. Bij de zwangerschap van mijn dochters had ik helemaal geen hoofdpijn en nu bij mijn zoon wel :(  geen idee waarom het nu anders was. Misschien toch andere hormonale balans. Maar bij al mijn Zwangerschappen geen migraine. 
 
Ik heb normaal altijd al wel migraine, om de zoveel maand. Maar tijdens zwangerschappen van de laatste twee (een jongen en een meisje), enorm veel aanvallen in de eerste drie maanden, soms twee op een dag. Ik kreeg daarvoor metoprolol. Die mag je alleen in de eerste tijd van je zwangerschap, maar dat was ook voldoende voor mij. 
In de kraamweek ook wat meer aanvallen gehad, maar zodra de hormonen weer beetje normaal deden kwam het met de aanvallen ook weer goed!
 
Ik heb juist tijdens de 9 maanden zwangerschap en de 6 maanden erna geen migraine gehad (op 2 aanvallen na in de week voor de bevalling). En nu sinds een paar weken wel weer regelmatig, ik heb hiervoor Sumatriptan maar die mag ik helaas niet hebben omdat ik borstvoeding geef.
Ik denk dat mijn cyclus zich weer aan het opstarten is en het de hormonen zijn.
 
Ik heb juist tijden de zwangerschappen geen migraine en anders juist 3 keer per weer moet ook metropolol elke dag slikken om aanvallen te voorkomen.
En aangezien wij klaar zijn met zwangerschappen en ik nu 40 ben zal ik nog 10 jaar ongeveer migraine hebben zei de huisarts omdat je met 50 ongeveer in de overgang komt dus dan kan ik ook pas stoppen met de metropolol.
 
Merci voor de reactie. Ik had voor mijn zwangerschap enorm veel migraine.
Nu alleen een aanval gehad vorige maand in afwachting van spannend nieuws dus zeer stressgerelateerd.
Maar dit weekend naar een trouw geweest en de migraine aanval van gisteren was echt niet te houden in combinatie met de zwangerschapsmisselijkheid. Aangezien ik mijn normale medicatie niet kan nemen tijdens de zwangerschap, probeer ik me erdoor te spartelen. Vandaag nog niet echt beter....
 
Terug
Bovenaan