Migraine

Ik heb regelmatig migraine, maar tijdens mijn zwangerschap heb ik het niet gehad. Wel in het begin een paar keer hoofdpijn, maar dat was op te lossen met paracetamol. (normaal werkt dat echt niet!) Maar hoe langer ik zwanger was, des te minder hoofdpijn. Maar na de bevalling (na ong. 4 weken) een aantal keren achter elkaar flink migraine, en doordat ik zelf voedde mocht ik ook geen medicijnen. Alleen paracetamol. Maar na een week of 2 werd ook dit weer beter. En na 10 weken is bij mij een mirenaspiraal gezet. Dit op aanraden van mijn verloskundige. Zij heeft zelf ook migraine, en bij haar werd het minder na plaatsing van de Mirena. Bij mij ook. Heb er af en toe last van gehad, maar niet meer zo vaak als bij de pil. Nu is de Mirena eruit, maar de migraine is niet verergerd. Ik hoop voor jou dat je net als ik ook bijna of helemaal geen last hebt van migraine tijdens je zwangerschap!
Groetjes, Kat
 
Hallo,

Ik ben nu 12 weken in verwachting en heb nu 2 keer last van migraine gehad. Het was bij mij weg toen ik stopte met de pil, maar nu helaas toch weer teruggekomen. Erg vervelend, vooral omdat je geen enkel middel tegen migraine mag/kan gebruiken. Ik heb wel zetpillen met paracetamol voorgeschreven gekregen, maar dat hielp niets. Wel een middel tegen misselijkheid/braken dat vaker aan zwangere vrouwen gegeven wordt. Je wordt er ook een beetje duf van en slaapt dus beter. Verder zijn rust, ice packs en proberen om in slaap te vallen het enige dat mij helpt. Misschien iemand anders nog andere tips?
 
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap superveel last van migraine gehad. Zelfs zo erg dat ik eerder moest stoppen met werken! Daarvoor had ik gemiddeld ook 1 keer per maand een flinke aanval (erg hormaangevoelig bij mij) Mijn huisarts zei nog dat de meeste vrouwen er tijdens de zwangerschap minder tot geen last van hadden. Helaas gaat die vlieger bij mij niet op. Ik ben nu 12 weken zwanger en het ging de eerste 2 maanden prima, maar net als met de eerste heb ik mijn eerste flinke aanval alweer gehad de afgelopen week. Normaal met medicijnen is het met 2 dagen wel over, maar je komt er nu zo moeilijk uit. Een aanval kan nu wel een week blijven doorsudderen. Ik heb helaas nog geen goede remedie kunnen vinden die mij helpt.
 
Hallo,

Ik ben nu 12 weken zwanger van de tweede en heb ook last van migraine. Tijdens deze zwangerschap en ook tijdens de eerst heeft accupuntuur mij heel goed geholpen. Tijdens mijn eerste zwangerschap is de migraine weggebleven totdat ik gestopt was met de borstvoeding. Het spiraaltje heeft bij mij na mijn eerste bevalling averechts gewerkt, ik kreeg er meer en meer hoofdpijn van en was erg humeurig. Je moet zelf kijken waarmee je je het beste kunt behelpen. Omdat reguliere medicijnen nu uit de boze zijn is het wellicht een goed idee om je tot alternatieve geneeskunde te wenden. Er zijn ook tal van kassiek homeopaten die zich in begeleiding tijdens zwangerschap en bevalling verdiept hebben. Zoek uit waar je je het prettigst bij voelt en waarom je de migraine krijgt. Want meestal weten we dat maar al te goed!
 
Hallo,

Bij mij bleek de migraine een bijwerking van de pil te zijn. Nadat ik daarmee gestopt ben heb ik nooit meer last gehad. Nu 15 weken zwanger en ook nog geen migraine, voel me juist perfect! Ik hoop maar dat dat zo blijft...
 
Terug
Bovenaan