Migraine

Ik ben nu ruim 16 weken zwanger en heb ontzettend veel last van migraine. Ik lig  per week 3 dagen (achter elkaar) 'plat' en houd dan ook niets binnen, zodat ik alleen maar afval. Is er iemand die een goede tip heeft om dit tegen te gaan?
 
Ik heb precies hetzelfde (20wkn), terwijl ik eerder nooit hoofdpijn had.
Kreeg dit vanaf z on 16 weken.

Ik heb dit al aangegeven bij mijn vl en ze zei dat dat wel typisch zwangerschaps kwaaltje is tijdens deze periode. Wisseling van hormoon HCG in progesteron.

Ik heb verder geen klachten, maar een dag per week (met name in het weekend)  vreselijke, bonkende hoofdpijn. Paracetemol helpt helemaal niets. Ik hoef er niet bij over te geven gelukkig, maar wel gevoel van totale misére.
Ik sta er mee op, en het verdwijnt die dag niet meer. Volgende dag ineens verdwenen.

Cafeïe wil nog wel eens iets helpen, kopje koffie of twee.
Sterkte!


 
Zelf ben ik ook migraine-'patient'. Tijdens mijn zwangerschap heb ik er vooral in het begin last van gehad. Vanaf een week of 18 heb ik geen erge aanvallen meer gehad. Voor die tijd wel een aantal keren. Omdat ik mijn gewone medicatie dan niet mag innemen, heeft de huisarts me paracetamol in zetpilvorm voorgeschreven. Deze zijn veel sterker (1000mg) en je kunt ze ook nemen als je moet overgeven of op nuchtere maag. Wondermiddelen zijn het niet, maar je kunt wel weer je gewone bezigheden oppakken. De hoofdpijn is dan verdraagbaar.
Overleg eens met je huisarts (telefonisch)  of dat misschien ook een oplossing voor jou is. En probeer ook zoveel mogelijk je normale ritme aan te houden qua tijd van opstaan en naar bed gaan.
Bij mij is het dus na een week of 18 weggebleven, graag wens ik je dat ook toe want ik weet hoe vervelend het is!

Thommy
29 wkn, 6 dgn
 
hallo,



Ik wil jullie even een hart onder de riem steken!! Ik heb jarenlang
elke week zo'n 3   migraine aanvallen in de week gehad. Ik weet dus
hoe jullie je voelen. Ik lag dan op bed zodra het kon en als het echt
niet meer ging moest m'n werk er ook maar onder lijden. Gelukkig heb ik
er tijdens de zwangerschap geen last van!!

Ik was ook altijd hondsberoerd en wilde stilte en donker om me heen.
Het is iets waar je eigenlijk weinig tegen kan doen! Ik kan jullie
alleen maar adviseren ga op bed liggen in het donker met een koude
washand op je hoefd! Oja, tocotolin kan soms helpen, dat kan je kopen
bij de drogist, is wel prijzig. Het flesje is heel klein, smeer het op
je voorhoofd en dan wil het weleens verlichting geven.   Qua eten
kan ik adviseren: SOEP!!!. Als je nou groente soep maakt en je eet daar
alleen de bouillon van op krijg je ook nog eens de nodige vitamines
binnen enzo!

Heel veel sterkte ermee, ik weet hoe vervelend het is, ik heb zelfs weleens gedacht dat ik dood zou gaan zo'n pijn had ik!!!



groetjes kirsten

36w6d



 
Hallo

Ook ik heb al zo'n 10 jaar last van migraine, 3 a 4 keer per jaar en heb het al 2 (of was het 3) keer tijdens de zwangerschap gehad. En veel heftiger dan toen ik niet zwanger was.
Maar wat ik bij mezelf merk, is dat ik het (achteraf gezien dan) wel kan voorkomen door bijv. niet teveel hooi op de vork te nemen, of op te letten wat ik eet (bij mij lokken bepaalde kazen, teveel chocola of cafeine een aanval uit). Als je zwanger bent ben je al eerder moe en kun je minder, maar misschien ga je toch door zoals je dat altijd deed en is het misschien net wat teveel?
In ieder geval sterkte ermee!

groetjes Marjolein (zit normaal op t november-forum, morgen precies 34 weken)
 
Terug
Bovenaan