mijn 1e berichtje hier.......

A

Anoniem

Guest
Hoi lieve meiden,

Ik lees al een aardige tijd mee op dit super forum, maar reageer niet zo vaak.
Dit omdat ik sinds een tijdje terug besloten heb, om  toch iets minder  bezig te zijn met het zwanger worden. Maar ik moet jullie zeggen, dat valt me soms erg zwaar.
Ik lees altijd mee op "zwanger worden", maar besef eigenlijk nu ook wel dat ik daar niet meer thuis hoor en dat ik wellicht me beter hier zal voelen.

Mijn vriend en ik zitten nu ondertussen alweer in ronde 18 voor ons 1e kleine wondertje. Het heeft helaas nog altijd niet zo mogen zijn. Ik loop al een lange tijd met de gedachte in mijn hoofd.....nu gaan we naar de dokter, maar ik ben zo bang voor de uitslag! Ik heb begin dit jaar gezegd, in maart gaan we(zijn we een jaar bezig), maar tot op heden nog steeds geen afspraak. MAAR.....
Nu hebben we gisteravond na een moeilijk en lang gesprek eindelijk besloten, dat we nu toch maar eens naar de huisarts moeten gaan.
Iedere maand maar weer die onzekerheid....echt....de meeste meiden hier weten hoe dat voelt.  Dat alleen geeft me ontzettend veel steun!
En.... mijn vriend de schat, heeft vanmorgen eindelijk gebeld voor een afspraak, donderdagmiddag.
Ik heb geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen en wat ik moet verwachten, maar vind het zo eng.
Ik hoop dat jullie me een beetje moed in willen praten  en misschien kunnen enkele van jullie me alvast een beetje vertellen, wat me te wachten staat. (welke vragen etc.)

Alvast heel errug dankjewel lieve meiden! (misschien stel ik me wel vreselijk aan)

Liefs,
Famke

ps heb dit berichtje ook op "zwanger worden"geplaats, maar het besef is eindelijk daar dat ik misschien meer hier bij jullie thuis hoor

Hoi Famke,

Ik kan me voorstellen dat je je niet meer thuis voelt op het andere forum. Regelmatig lees je daar de blijde mededelingen dat die meiden zwanger zijn geraakt, al snel. En tuurlijk gun ik het ze, maar het wordt zo frustrerend he? Hier zitten we allemaal 'in het zelfde schuitje'. Welkom dus, hoewel ik je natuurlijk liever niet hier had 'gezien'.

Zelf zijn wij bezig voor nummer 2 vanaf april vorig jaar. Ons zoonte is nu ruim 2,5 jaar en van hem was ik met 2 maanden zwanger. Dus dit is wel even een flinke 'tegenvaller', dat het zo lang duurt.

Wij zijn in januari naar de gyn geweest, voor de eerste keer. Het is handig om alvast te gaan tempen, iedere ochtend. Hier gaat de gyn zeker naar vragen. ik had de curves al bij de hand, dus dat gaf geen vertraging in het hele proces. Bij mijn eerste afspraak kreeg ik een inwendige echo en nam hij een kweekje af om te testen op soa's. En natuurlijk even gepraat over hoe en wat.Ook werd er een afspraak gemaakt om bloed te prikken. Hieraan kunnen ze zien of je een eisprong heb gehad en zo ja hoe de kwaliteit er van was.
Niet zo heel ingrijpend dus, die eerste afspraak.

Zelf ben ik nu bezig met Clomid, voor de 2e maand. Volgende week woensdag is mijn nod, dus het wordt hier weer spannend. Mogen nog even naar de gyn. Geen ideewat hij precies wil doen, dus ik laat me verrassen.

Succes!!!

XXX Yvet

Terug
Bovenaan