Hoi ,
ik ben moeder van 2 jongens van 2 1/2 en 6 1/2 jaar oud, allebei 2 heel verschillende kinderen. Maar nu is het probleem dat ze niet met elkaar kunnen spelen er zijn heel sporadische momenten dat het goed gaat (en dan geniet ik natuurlijk volop) maar ik wil ook graag dat ze wat meer met elkaar kunnen opschieten mijn oudste (Mitchell) zegt constant dat hij zijn broer niet leuk vind, en dat vind ik uiteraard niet leuk om te horen. De jongste(Damien) is al heel gemeen met opmerkingen tegen zijn broer, schopt hem, slaat hem, gooit zijn spullen door de kamer heen en sloopt een boel. Natuurlijk krijgt Damien dan straf, maar Mitchell is dan al goed boos. Ik denk dat het de leeftijd wel zal zijn en ik weet dat ruziemaken er ook wel bij hoort, maar dit is echt niet gezellig meer, ik wordt er echt moedeloos van. Ik ben zelf enigskind en heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Nou wilde ik weten of er misschien iemand is die een beetje in dezelfde situatie zit of heeft gezeten of ook kinderen heeft met hetzelfde leeftijdsverschil, en die misschien een tip voor me heeft om het wat gezelliger te maken in huis. Zijn ze allebei alleen is er niks aan de hand, er wordt ook genoeg gedaan met hun als individueel, dus reden voor jalouzie zou er niet moeten zijn.
Help me alsjeblieft want ik word er niet vrolijker van .......
Alvast bedankt