Mijn 2 maanden oude dochtertje verslikt zich regelmatig.

Ik heb een dochtertje van 8 weken en zij verslikt zich regelmatig vlak voor haar voeding.
Soms zo erg dat ik haar op mijn onderarm moet leggen en flink op haar rug moet kloppen.
Vaak komt het dan ook door haar neus en ze heeft het dan flink benauwd.
Zijn er meer mensen met een soortgelijk probleem en wat is er aan te doen?
Ik schrik hier altijd ontzettend van.
groetjes jolene

Hoi,
Wat vervelend dat je dochtertje zich zo vaak verslikt. Je schrikt je wezenloos en het kost haar vaak veel energie om goed te hoesten en bij te komen van het hele gebeuren.
Ik werk als logopedist met clienten (weliswaar ouderen) die slikproblemen hebben. Ik zou je adviseren om met deze problemen contact op te nemen met de huisarts of het CB. Als het goed is, mag je over 2 weken voor controle naar het CB, maar misschien willen ze jullie wel eerder zien.
Verslikken is vervelend, het kost energie, je schrikt zelf enorm. Het kan zijn, dat door onvoldoende hoestkracht, dat je baby koorts kan krijgen. Hou dit zeker in de gaten.
Heel veel sterkte en succes!
Groeten,
Marieke

hoi hoi

dat probleem heb ik ook met mijn 5wk oud zoontje,
en wat ik dan doe is een klein beetje blazen op zijn fonantel,op zijn voorhoofdje ,en wonder bij wonder gaat het verslikken gelijk weg,ik deed het ook altijd bij me 2 dochters
en tot nu toe is het altijd goed gegaan.
kijk maar of dit misschien ook helpt.
veel plezier met je kleintje.

liefs kaltoum

Hoi Hoi,

danaë had dat in het begin ook heel erg, op advies van de logopediste ook veel tips gekregen en we hebben toen de 1,2,3 speen een tijd gebruikt, ging meteen een stuk beter. misschien kan een logopedist jou ook helpen?

sterkte!

groetjes sabrien mv danaë (01-02-2007)

Mijn dochter van 2maanden verslikt zick ook regelmatig voor de voeding. Ik ben haar op het aankleedkussen dan aan het verschonen en dan verslikt ze zich redelijk vaak in haar eigen speeksel.
Gelukkig is het bij haar niet zo extreem als jij beschrijft. Ze hoest dan even goed en dan is het ook prima. Ik heb niet het idee dat het hele extreme gevolgen heeft voor haar drinken.
In de fles verslikt ze zich niet meer want ik gebruik ook de 1,2,3speen. Eeerst even op standje 1 en na een paar minuten door naar 2 en later zelfs op 3 aangezien ze anders haar fles niet leeg krijgt...

Wat voor een tips hebben anderen van de fysio gekregen behalve dan tijdens het drinken de 1,2,3speen?

Groetjes,

Nymue
mama van Kyara 8w.

Terug
Bovenaan