Mijn 2e kind praat nog niet.

<p>Hallo allemaal,    Mijn zoontje is 2 jaar 4 maanden maar hij praat nog niet. Wel wat woordjes maar mijn dochter  met dezelfde leeftijd praatte a lang. Iemand heeft hetzelfde ervaring? Hij begrijpt alle opdrachten en voert hen altijd keurig uit!   Ik heb al gehoord dat jongetjes zijn idd wat trager kwa taal.    Dank u wel. </p>
 
Hoi! Onze dochter van 2 jaar en 3 maand praat ook nog niet echt, wel woordjes, heel soms 2 achter elkaar, maar snapt wel alles, als ik haar vraag wat te doen dan weet ze wat ik bedoel en ze kan zich erg goed duidelijk maken. Ik maak me er nog geen zorgen over, mijn man was ook laat met praten. Volgend jaar gaat ze ook een ochtend naar de psz misschien dat het dan wat sneller gaat (ze gaat wel naar de opvang nu)
 
Heb je de oortjes laten controleren bij de huisarts? Een neefje van ons praatte ook nog niet toen hij twee was, bleek de arme schat slecht te horen door vocht achter het trommelvlies. Buisjes gekregen en nu gaat hij met sprongen vooruit! 
 
Ik herken het van neefjes uit mijn omgeving, als ze iets echt heel belangrijk vinden komen er 2 tot 3 woordzinnen uit maar voor de rest is het nog een hoop gestuntel. Wel lijkt hun taalbegrip goed. Wat ik ook heb gemerkt is dat ze dan ineens van de een op de andere dag volledige zinnen opbouwen en de oren van je hoofd af gaan praten haha maar als jij je zorgen maakt kun je altijd even navragen bij de deskundigen toch?
 
Mijn zoontje is 2 jaar en 2 maanden en zegt ook nog vrij weinig. Vooral dingen waar hij geïnteresseerd in is. Appel, bal, papa, mama, die, bah, ijs, dat soort dingen. Terwijl zijn nichtje die 4 maanden jonger is echt veeeel beter praat en alles herhaalt was je zegt. Nou ik kan de hele dag 1 woord tegen hem zeggen, maar hij vertikt het om het na te zeggen?
Ik maak me geen zorgen. Zoals jij ook zegt begrijpt hij opdrachten wel.
Zijn tijd komt nog.
 
Dank u wel voor de reactie! Ik kan bijna niet geloven dat hij niet goed kan horen omdat ik hoef alleen 1x hem wat vragen en hij begrijpt. In december, als het zo traag blijft, gaan we naar de consultatiebureau. 
 
Zit je zoontje op een opvang? Je kan eens aan hun vragen of ze hem achter vinden lopen in vergelijking met leeftijdsgenootjes. Als je twijfelt kan je natuurlijk altijd informeren bij een logopediste (helaas wel vaak lange wachttijden).
 
Terug
Bovenaan